Övrigt: ICS verkar rullas ut nu!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Omitron, 10 maj 2012.

  1. OakNinja

    OakNinja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Stort och mäktigt vet jag inte men de har en befolkningsmängd som är tre gånger Sveriges.
     
  2. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Som du ser så uppdaterades sidan den 22, 23 och 24 (d.v.s. varje dag, då jag skrev inlägget). Sen varför dem slutade uppdatera sidan kan bero på att dem inte skickat ut fler uppdateringar.
    Sidan publicerades den 22/5, det är inte samma sak som att sidan blir uppdaterad.
     
    Last edited: 31 maj 2012
  3. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Visst, en hel del nya och bättre funktioner är det. Men när det gäller bilder och vad Samsung levererar i TW så är det inte mycket som skiljer. Tar du startskärmen i GB och ICS så är det ingen skillnad alls efter uppdatering.
     
  4. hasek

    hasek Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    780
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    okej men klart man ser skillnad på ICS och GB mest i inställningarna och mycke annat som är snyggare:)
     
  5. Mosik

    Mosik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Fick precis ics till min österrikiska/franska note eller vart den kommer ifrån. Råkade backa och nu finns den inte mer :(
     
  6. Danne82a

    Danne82a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Helt allvarligt ge mig ics nu! Då menar jag via ota eller kies.


    Skickat från min Galaxy Note
     
  7. easyrider

    easyrider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Ja, jag är AS-trött på att vänta.
    Vi "vanliga" användare som INTE rootar och står i.... E bah att vänta dé!!
     
  8. claes.bostrom

    claes.bostrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ge er på dem i Sociala medier om ni är trötta på att vänta. Gör något så att de får kass publicitet istället. Är det ingen som klagar så behöver de ju inte göra något.

    Jag skall från och med idag lägga detta på twitter varje dag tills jag har ICS. Tills jag tröttnar...

    #Samsung #GalaxyNote #ICS
    Nu har jag tröttnat på att vänta på ICS uppdateringen till min NOTE.
    Nästa telefon blir troligen INTE en Samsung
     
  9. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Andra företag är minst lika sega dom, hur svårt är det egentligen bara att lägga över det själv?
    Precis likadant.
     
  10. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Håller helt med, när man hämtat de 2 filer man behöver (programmet Odin + själva ICS-romen) så tar det hela max 10 minuter att flasha och vips så har man en NY mobil :)

    Se första inlägget i denna tråd, där står ALLT:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=72964
     
  11. LennartL

    LennartL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ett litet tillägg för dom som kan ändra csc till ATO då hittar den uppdatering via kies
     
  12. P_Jonsson

    P_Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Anledningen till att ICS dröjer i svenska Noten enl. min samsung kontakt är att det är problem med exchange.

    Fick dock inget mer än detta men juni som det ser ut nu... men men vill man inte vänta lägg in ICS själv. Man kan väl lugnt säga att mer info hade inte varit helt fel.

    Som sagts tidigare är detta inte något som är Samsung unikt utan det finns fler som är minst lika dåliga om inte sämre.
     
  13. LennartL

    LennartL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jo så sant därför ja ville bra ge tipset att ändra sin csc och få en uppdatering via kies ATO funkar bra finns flera andra med beroende på vilka csc man har att välja på ett bra tips där man ser vilka mjukvaror som kommer ut hela tiden finns här https://twitter.com/#!/samfirmware
     
  14. Bananmannen

    Bananmannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vi funderar lite på den.

    5 miljoner sålda Notes (för länge sen). 4.5 miljon i länder som ännu inte uppdaterats. Blir 45 miljoner minuter som ska läggas på en uppdatering.

    Det är 750.000 timmar

    Eller 31.250 dagar

    Som är ungefär 142 arbetsår.

    Man kan räkna att ett års arbete i genomsnitt är värt så där en halvmiljon för samhället. Så om alla lägger 10 minuter var kostar det 70 miljoner.

    Vore det inte bättre om Samsung satte ett par gubbar till på det i några dagar?
     
  15. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Herregud.... vilken jämörelse...

    Att flasha in ICS eller hämta den via Kies eller OTA tar LIKA LÅNG TID.
    Det enda som tar lite tid är att hitta och ta hem ROM filen själv (det är ju bara att sätta igång download via webbläsaren på datorn och gå och titta på tv ett tag...).
     
  16. Bananmannen

    Bananmannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nog för att jag drog den till ytterligheten men om du inte kan se skillnaden mellan att trycka ok (eller möjligtvis gå in i inställningar och trycka på sök uppdatering) och vad som krävs här så vet jag inte riktigt vad jag ska säga.

    Som teknikintresserad men icke mobil intresserad och inte ett skvatt insatt i vad olika termer betyder tänkte jag att jag provar väl.

    Läste tråden. Tog 10 minuter bara det. Försökte tolka vad STOCK GB betyder och om min 3 Note kommer att funka. Spenderade några minuter på det utan att egentligen hitta något definitivt svar på om 3:s version gäller som stock. Men tänkte att jag provar väl ändå

    Var tvungen att leta upp ett torrentprogram som jag inte använt på evigheter. Fick sen hem filerna fort i alla fall men så långt hade det tagit ca 20 minuter.

    Sen fastnade jag ändå på det som tydligen ska vara enklast av allt. Att gå in i download mode.

    Framgår inte av OP om knapparna ska tryckas in samtidigt eller efter varandra. Så jag provade alla kombinationer ett antal gånger utan att komma någon vart.

    Till slut efter ett sista försök där jag höll alla inne i minst 5 sekunder funkade det. Lite svordomar underlättade nog.

    Tid hit ca 25 minuter

    Och där tog det stopp. Fick inte upp den gula markeringen i rutan vid ID:COM

    Efter någon minut till insåg jag att man var tvungen att trycka på volume up på telefonens skärm. Jo det stod på skärmen så där får jag skylla mig själv.

    Nu håller den på att installera.

    Total tid över 30 minuter.

    Det var dock inga 30 minuter när jag kunde 'gå och titta på TV'

    Grön ruta i Odin. 4:28 tog det.

    Plus några minuter där telefonen optimerar 143 apppar.


    Stort tack till OP och andra som postat tips i tråden. Trots det ska ni nog inte vara alltför säkra på att normal användaren som inte har stor telefon och datavana klarar det från 'scratch' på 10 minuter.


    Kom igen nu Samsung. Fixa nu detta till alla som inte orkar hålla på med sånt här. Jag skickar en faktura på 30 minuter av mitt liv.
     
    Mordechai gillar detta.
  17. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jovisst är det skillnad och visst måste man nog var minst sagt lite teknisk "begåvad" för att flasha själv.
    Erkänner att jag drog min text till ytterligheten också.
    Visst är det urdåligt skött av Samsung, det tycker jag verkligen.
     
  18. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du blandar fan hästar med åsnor. Kom ner på jorden, med dina beräkningar o antaganden. Du försöker sätta parametrar på allt som rör våra liv. Ingenjör? Att du flashar in uppdateringen själv är upp till var och en. Uppdateringen kommer så småningom till sverige, men det tar en evighet. Istället för ditt inlägg som jag inte finner något vettigt resonemang i, så antar jag att du menar:

    Vi Note ägare vill ha uppdateringen nu och vi tycker inte det är vettigt att vi ska lägga ner 10 minuter per person för att fixa det själv. Har man betalat 5000-6000 kr för en telefon så borde Samsung sköta det bättre. PUNKT

    Ödmjukt att du ska kräva pengar för att du offrat 10 minuter av ditt liv, vem e du? Mahatma Gandhi eller Nietzsche? Dina ansträngningar e jag övertygad om inte kostar samhället en krona.

    Sen måste jag bara tillägga att du räknar med att man jobbar 24 h per dygn. En arbetsdag är snarare 8 h. Så det borde bli 210 miljoner...

    Ha de
     
    Last edited: 31 maj 2012
    fluppen gillar detta.
  19. Danne82a

    Danne82a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen som fått nån ota ännu med svensk note?


    Sent from my Galaxy Note
     
  20. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag följer SamFirmware på twitter ganska frekvent och det ser ut som att det börjar närma sig. Först ut var ju Tyskland, sen hela Asien, nu har det kommit till Europa (förutom Norden). Så gissar på att nästa steg bl.a. är Norden. Så håll tummarna att den kommer i början av nästa vecka.

    Ha de
     
    Last edited: 1 jun 2012