Övrigt: ICS verkar rullas ut nu!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Omitron, 10 maj 2012.

  1. LennartL

    LennartL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    för att va helt ärlig visst ics har lite mer uppiffade menyer men annars märker ingen större skillnad vid spel eller surf bara att batteritiden inte är lika bra som förut va ja anser
     
  2. Dundrettomten

    Dundrettomten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du skriver "hemknappen" och att nå programmen... Kan det vara så att du missat möjligheten att växla mellan listvy och ikonvy när du väljer menyknappen?


    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. N!k

    N!k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag förstår är det uppgiftshanteraren han menar som fått en "facelift". Och den har inte jag sett något sätt att ändra ikonvy/listvy i, men man ser ju alltid de 4 senaste använda programmen i alla fall. Sen kan man swipa bort dem efter önskemål. :)

    Skickat från min GT-N7000
     
  4. keesen

    keesen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet varför en Note drar avsevärt mer ström med ICS installerat???
     
  5. Kiddy

    Kiddy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    392

    MINA ENHETER

    Finns x antal trådar om att ICS gör så att Note'n inte går ner i deep sleep när skärmen är avstängd.
    Verkar bara vara vissa som har det problemet.
     
  6. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Tycker faktist den drar mindre med ICS än med GB.
    Gjorde du en factory reset (fabriksåterställning) innan du uppgraderade från GB till ICS ??

    Titta även in denna tråd för tips om batteriförbrukning:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=75688
     
  7. keesen

    keesen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nepp det gjorde jag inte och jag fattar inte vad skillnaden skulle vart heller.

    Man ser verkligen inga stora skillnader före och efter måste jag säga.

    Ja utom då att batteriet tar slut efter halva tiden ungefär.

    Testade nu att återställa den men det blev ingen återställning, bara att telefonen blev tom på det jag intsallerat.

    Ingen återgång till fabriksinställningarna som var när den köptes eller så.
     
  8. HakanF

    HakanF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy TAB (P7500)
    Men Keesen, Fabriksåterställning innebär att den återställs till grundinställningar med det operativ du har installerat.. INte att den magiskt blir som den var när du köpte den (alltså tillbaka till GB 2.3.x)

    Problemet med att den drar mycket batteri är troligen att telefonen inte går ner i deep sleep när du inte använder den så ladda ner CPU Spy och kolla om telefonen går i deep sleep eller stannar på 200Mhz. Går den inte ner i deep sleep så köp bettery battery stats och kolla vilken process det är som väcker din telefon.
     
  9. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    ICS OTA alldeles nyss!!
     
  10. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    OTA:ade ICS igår till min Note. Är inte besviken än iaf :D
     
  11. olof.olbers@gmail.com

    [email protected] Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    En liten fråga om denna uppdatering, går man in på http://www.sammobile.com/firmware/ och listar firmwares för GT-N7000 i Europa så hittar man två poster som berör Sverige:

    N7000XXLC1 2.3.6 2012 March N7000HTSLB2 Sweden (Tre)

    N7000XBKK4 2.3.6 2011 November N7000OXXKK5 Nordic countries

    Nordic countries är Sverige, Norge och Danmark. I ingen av dessa är Android 4.0 släppt än. Både min telefon och Kies säger att 2.3.6 är senaste versionen. Sen har jag förvisso en Fransk telefon ,N7000XXLC1, vilken har nummer som Sweden (Tre) ovan…

    Men det jag undrar är varför så många fått ICS fast det inte kommit än?
     
  12. CEdlund

    CEdlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Visst har den kommit. Jag har en telefon köpt i Sverige och har uppdaterat den via Kies. Även Samsung (på facebook) skrev när den släpptes.
     
  13. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Och om man tankar hem den själv och flashar in den som jag gjort så heter den :
    N7000XXLQ3 N7000XXLPT N7000NEELP4 :) nordisk ICS 4.0.3).
    Listan på sammobile.com brukar ligga efter några veckor.....
     
  14. olof.olbers@gmail.com

    [email protected] Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så den enda förklaringen till att jag inte fått ICS ännu är att är att livet är orättvist... :cry:
     
  15. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Eller så har du en importerad lur?
     
  16. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jag har väntat jättelänge på uppdateringen,och köpte mobilen på lanseringsdagen,
    men nu när man läser folks omdömen om ICS,både här,och även på samsung sveriges fb + deras internationella samsung fb sida,så verkar folk väldigt missnöjda.

    är det ens någon ide att uppdatera?
    kan det komma en till uppdatering snart som löser alla problem?
    jag är nöjd med hur min mobil funkar NU på det stora hela,och jag har GB 2.6.35.7....
    jag har ingen lust att min mobil halverar sin batteritid eller att som vissa skriver,att den blir slöare rent allmänt..
     
  17. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag tycker pesonligen min Note har längre batteritid, är snabbare m.m. nu med ICS .
    Att många klagar om det ena och det andra tror jag till 95% beror på att de INTE gör factory reset först i GB och sedan en gång till efter uppgraderingen till ICS INNAN de börjar använda ICS.

    Så för att svara på din fråga: JA om man bara gör som man ska göra vid en så stor uppgradering (det är ju ett helt nytt OS och inga uppgradering av ett befintligt, därav just det där med factory reset).
     
  18. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Konstigt att inte samsung skriver det bara,att man ska göra en factory reset. men visst,jag gör ju samma sak när jag lägger in nytt operativsystem när man uppgraderar sin dator,så det har du rätt i.
    men då har jag lite frågor:

    *hur gör man enklast backup på "all" information man har på sin mobil?
    *vad för program finns det?
    som -verkligen- funkar.
    har redan råkat ut för en gång att mitt simkort gick sönder och 10 år av adresser försvann.hur gör man?
    jag vet att det förmodligen egentligen hör hemma i app-sektionen,men eftersom det ändå tillhör de saker man gör vid en tämligen stor uppdatering så ...
    * någonstans så stod det någonting i stil med "operatörsbundna notes kommer få en senare uppdatering", jag har tele2 med abonnemang,kommer dom skicka ut specifik uppdatering sen?
     
  19. Yadda

    Yadda Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad jag inte förstår är om det nu är så viktigt att göra en factory reset innan varför nämner då inte Samsung detta?
    Det är inte meningen att man skall läsa på forum för att det skall bli rätt. Eftersom Samsung inte nämner detta då skall det väl inte behövas heller tycker jag iaf. Inte alls för att jag vill hacka eller något.
    Men om man nu har glömt detta och det verkligen behövs hur gör man då?
     
  20. P_Jonsson

    P_Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ja då det finns ingen som säger att du måste göra det.

    Du måste inte tanka din bil heller, men sannolikheten att saker och ting skiter sig är större om du inte gör det.

    GB -> ICS är ett jätte kliv kanske inte vad ni ser på utsidan men det är en jäkla massa som har ändrats under skalet. Har du någon app/widget som inte är helt kompis med ICS kommer den t.ex. dra oerhört mycket mer batteri än normalt/alt sluta fungera.

    Alla gör givetvis som man vill, men för satan gnäll inte innan ni har provat. Kan inte ens räkna antal ggr nu som kunder kommer in på jobbet och gnäller över sina telefoner för att dom gått "sönder". När man kollar är det en massa skit som "någon" har installerat/inställningar är knas osv.

    Vill ni inte göra en återställning och allt fungerar som det skall gör för guds skull inte det då. Men är det saker som är knas prova att göra en reset på luren, lägg inte in alla program/widges direkt.