ICS-versionen av GMail suger?

Diskussion i 'Applikationer' startad av K4L, 22 apr 2012.

  1. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hejsan Swedroid. Jag har haft ICS i några dagar nu och använder den senaste GMail-appen. Innan ICS körde jag Gingerbread (2.3.4) och då såg appen helt annorlunda ut. Jag använder GMail i mobilen ca hundra gånger per dag, det är min mest använda app, så jag såg naturligtvis fram emot den nya eftersom den bör vara bättre. Dock verkar det inte riktigt vara så, så jag undrar om det är jag som har problem eller om alla andra också har det så här.

    Jag hade tänkt klaga på några smågrejer men minns i nuläget bara en, hehe...

    Hur som helst, när någon skickar en bifogad bild till mig så kunde man förut se en liten version av bilden, och sen välja om man ville spara den eller bara "Visa" den i fullskärm. Så som det är nu, i ICS-versionen av appen, så ser jag bara filnamnet och sen "Visa" eller "Spara" typ. Dvs ingen liten version av bilden. Kan man fixa det på något sätt?

    I "general settings", längst ner, så kan man välja "Hide pictures in messages", i beskrivningen står det "Until you allow by sender, pictures won't be displayed automatically". Det här är dock INTE en ruta som går att kryssa i, utan trycker man på det här så kommer en ruta upp med texten "Hide pictures in messages?", man kan välja "Cancel" eller "OK. Dvs råkar man en gång ställa in det där så kan man aldrig avaktivera, eller?

    Väljer man "OK" så kommer texten "Pictures won't be shown automatically." fram, men väljer man "Cancel" så händer ingenting...



    Kom på en till störande sak nu. I vanliga fall har jag nästan alltid gmail-appen uppe och mobilen låst. Så när jag får mail låser jag bara upp mobilen och då befinner jag mig i inkorgen. Då ser jag mitt nya mail och kan klicka på det och svara direkt.

    Nu med den nya appen är det dock så att när jag låser upp mobilen efter att ljudsignalen har berättat att jag har nytt mail så syns inte mailet, utan jag måste trycka på refresh-knappen för att det nya mailet ska synas i inkorgen.

    Har någon annan samma problem eller är det bara jag? Återkommer om jag kommer på fler störande problem.