Idéer till första webbsidesprojekt

Diskussion i 'Off Topic' startad av druiden, 14 aug 2013.

  1. druiden

    druiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har under semestern börjat lära mig grunderna i Php, MySQL och JavaScript och tänkte nu ta klivet ut och försöka göra en användbar sida där jag kan anamma min nyförvärvade kunskap.

    Jag söker helt enkelt tips på projekt som inte är för svåra men ändå användbara och intressanta.

    Bugar på förhand för hjälpsamheten.
     
  2. AKERSKUUUG

    AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    513
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om du bor i ett flerfamiljshus med delad tvättstuga kan du alltid skapa en hemsida som låter de boende boka tider där istället för på analogt vis. Sedan kan du sätta upp lappar i trapphuset som informerar om den nya tjänsten, som givetvis ser bra ut på mobilen. ;)

    Risken är stor att ingen kommer använda det, förstås, men då har de ett alternativ till det vanliga, lite omständiga sättet.
     
    Last edited: 14 aug 2013
  3. druiden

    druiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grym ide! Tackar!
     
  4. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jaadu vad är du intresserad av själv?
    Jag själv är intresserad av Fotografering och går Dator Teknik på gymnasiet där vi lärt oss grunderna till att bygga hemsidor i HTML.
    Men jag vill lära mig mer och sedan skapa en hemsida/galleri för mig själv där jag kan publicera mina bilder.
    Så gör kanske något liknande av något du är intresserad av?
    Ser att du bor i Helsingborg du med, så du kan ju alltid göra en fin hemsida om Helsingborg och Hif :D
     
  5. druiden

    druiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo tror jag ska göra en sida där jag katalogiserar böcker jag läst, äger och vill läsa. Den ska vara uppbyggd på det sättet att det är lätt att utveckla i framtiden med ex film.
     
  6. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Aah okej trevligt!
    Det låter ju som ett ganska kul projekt och det kan nog bli en användbar sida faktiskt. :)
     
  7. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    På den gamla goda tiden när jag pysslade med PHP och MySQL byggde jag mig ett katalogsystem för mina filmer, där jag la in alla mina filmer och egenskaper om dem, sedan kunde man göra sökningar baserade på genre, år, skådisar etc.
    Skulle jag byggt något i dag så skulle jag, förutom att vara tvungen att lära mig allt igen, skrivit ett slags mediabibliotek över de filmer som jag rippat till disk med möjlighet att starta upp dem på min dator eller på upnp/dlna-klient på nätverket. :P