iglaset, sök efter öl, vin och sprit

Diskussion i 'Applikationer' startad av johannilsson, 12 sept 2009.

1. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Sådär, nu har jag lagt till streckkoder på två produkter (hade fyra saker hemma, men det fanns redan på två av dem). Ska se om jag kommer iväg på någon fest och kan låna lite streckkoder närmsta veckan. Gillar verkligen streckkodssökandet, och enkelt var det att lägga till streckkoder. Största problemet är att lyckas scanna streckkoderna ordentligt när de sitter på runda flaskor, men går bra om det inte är så mörkt.

2. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

haha lätt hänt! Skönt att det löste sig :)

3. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Håller med, var en jag inte kunde scanna just för att den var för rund med. Hehe ladda för massor av fester nu så vi får in koder :)

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 269
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är det grönt att lägga ut en blänkare på sidan nu?

"Jag kom, jag såg, jag skannade"

5. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag fick själv en FC ikväll i appen. Vet vad det beror på och tror att det är relativt sällan det inträffar, men det skulle vara skönt att få till en fix för det först. Skulle dock inte tro att jag hinner sätta mig ner med det förrän imorgon eller söndagkväll.

6. browneye

browneye Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kom att tänka på en sak igår kväll. Varför inte lägga in möjligheten att skriva in streckkoden manuellt? Med siffror alltså. Kan ju vara så att man inte har en mobil som kan läsa EAN eller att det bara inte går att läsa koden.

7. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det är en bra idé, du tänker på crowdsourcing biten då? Känns kanske inte så lönt att skriva in koden manuellt för den andra va?

8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Det går att scanna dem men det är lite trixigt. hänger lite på hur man vinklar flaskan och belysning och avstånd

9. browneye

browneye Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Precis, tänker på crowdsourcing-biten. Vad är det andra du tänkte på?

10. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Finns en ny version på GitHub som fixar en del av de problem som dykt upp tidigare, har även möjlighet med "Försök igen" om kommunikationen till iglaset inte skulle fungera.

Har även lagt till möjlighet att mata in streckkod manuellt. Testa och se hur det fungerar så lägger jag ut den på Market om det inte dyker upp något nytt.

1.2.3RC1 är den senaste.

http://github.com/johannilsson/iglaset/downloads

11. roob

roob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag försöker registrera mig på iglaset.se men får bara felmedelande "Captcha value is wrong" blir irriterad som fan...

sen när jag får de att fungera kan jag avvara en dag på systembolaget och skanna streckkoder :D

12. Simon G

Simon G Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det fick jag också...
    I mitt fall var det frågan "Är du människa" som var problemet... Efter många försök dök till slut en såndär bild upp, där man ska skriva av vad som står...

Bara att försöka igen, tror jag.. ;)

/Simon

13. Shimmy

Shimmy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för att du påpekade detta!
    Jag har fixat det nu så om du inte redan lyckats registrera dig så ska det gå bra nu.
    /Shimmy

14. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag skulle scanna in en champagneflaska jag hade hemma, men jag får force close efter den scannat streckkoden.

Kör htc magic med cyanogen's senaste mod, och den verkar mest tycka om android 2.0 kod numera känns det som. kan det vara nått sånt?

15. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej,

har fått detta en gång själv med, har dock svårt att reproducera det. Just den här saken diskuteras här på GitHub http://github.com/johannilsson/iglaset/issues#issue/5, lägg gärna in hur du gjorde för att få en FC samt om det går att reproducera, vilken kod du scannade osv.

16. ravon

ravon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det verkar vara något kajko i Cyanogens GoogleAnalytics-bibliotek (jag får precis samma sak). Uppdatera till iglaset-1.2.3RC2 så funkar det galet bra.

17. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Finns en ny version på Market nu 1.2.3.

* Fixat FC, förhoppningsvis!
    * Lagt till "Försök igen" vid problem att kontakta iglaset.se vid sökning och crowdsourcing.

Kan inte riktigt förklara FC. Men jag gissar att jag gjort någon konstig implementation av google analytics libbet. Hur som jag har disablat all tracking till analytics nu och det verkar som att det löste problemet.

@bernard Den här känner jag mig mer nöjd med så det ska vara lungt att lägga ut nu om du känner för det.

18. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nu funkar det även för mig :D har scannat och laddat upp streckkoden och det hittas på en gång när jag scannar den :D sweet!

sådär, en öl, och några spritsorter + champagne tillagt i "systemet" :D

Last edited: 29 dec 2009
  19. roob

roob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

så nu är det löst med registreringsproblemet på iglaset.se (var en full hårddisk som ställt till det tror jag).

superbra hade lite drickor i kylen som jag scanna in, är det samma streckkod på import öl som de på systemet? annars skiter jag i att scanna in min tyska ölbuffé... :)

kör barcode scanner på samsung spica och de funka hur bra som hellst med champangen även fast streckkoden var böjd runt flaskan.. sedan en sak till vissa drycker som ovannämda champange (lanson rose label) finns i 375 ml och 750 ml jag scanna in 750 ml flaskans kod. om någon scannar in 375 ml flaskan blir då båda EAN koderna synkade mot samma produkt?

tar mig nog en runda på systemet imorgon och scannar in nyårs drickan + några extra för nöjes skull :D

20. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

En del streckkoder som finns på systemet har utländska koder så det finns nog en del som kan matcha dina tyska. Det skadar ju dock inte att lägga in även de tyska. När jag var nere i skåne över julen fanns det t.ex bara tyska burkar att scanna var jag än var :)

En produkt kan identifieras av en eller flera koder. Så detta gör att vi kan scanna både tyska och svenska koder och knyta det till samma produkt. Det gör det även möjligt att knyta både 375ml och 750ml volymer till samma produkt. Jag och Shimmy har dock snackat om att lägga på mer meta data per kod för att på så sätt kunna tagga upp vilken som är för 375ml respektive 750ml. Men det är för framtiden.