Tips: IIda launcher för Arc

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av datagubben, 2 feb 2012.

  1. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Hejsan, :)

    IIda launcher för ARC och installeras med CWM-recovery (se instruktionerna).

    Ganska trevlig liten sak och allting funkar nästan (inte väderutsikter tyvärr).
    Men jag tycker den är rolig att prova och är bra för den som gillar något annorlunda än de vanliga som bara finns på Market. :) Du kan flytta widgets, scrolla och ändra allting hur du vill, så du är inte låst till ett set-up eller UI.

    Instruktioner:
    -------------
    -Ladda ner (länk nedanför) och packa upp zip-filen och flytta de två inkluderade zip-filerna till SD-kortet.
    -Men packa inte upp mer, det skall vara två zip-filer.
    -Installera "CWM Auto installer" från Market (nytt gratisprogram som kom för några dagar sedan och är för Xperia 2011-mobiler).
    -Sen trycker du på "reboot into recovery" och väntar lite.
    -Nu kan du välja vilken zip-fil som du vill flasha (en är med ljud och en är utan).
    -Min rekommendation är att installera den minsta zip-filen först, sen den stora och reboota.
    -Nu har du IIda launcher på mobilen, du kan välja mellan vanlig SE-vanilla och denna om du trycker på mitten-knappen på mobilen.
    -Sen kan du tweaka och och ändra paneler samt app-ikoner hur mycket du vill med inställningarna i programmet, -så att det passar just dig.
    -Ta bort väder widgeten för den är bara för Japan (men när jag får detoxed apps från en kompis på Google+, så skall jag lägga upp de här också, så att vädret funkar).

    Ladda ner här: http://www.mediafire.com/?qyuhr8ku9g1cyy8

    Enjoy!

    :cool:
     
    Last edited: 2 feb 2012
  2. gytepr

    gytepr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    finns virus i den länk provade nyss min nod32 sa var en trojan..
     
  3. Ale22

    Ale22 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En fråga från en okunnig jäkel, vad är "vanlig SE-vanilla"?
     
  4. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det är hur launcher och OS:et uppför sig enligt den aktuella tillverkarens idéer. SE har sin egen look-and-feel enligt deras UX-koncept. Samsung har sin look-and-feel som de kallat Touchwiz. HTC har sitt Sense osv. Eftersom OS:et i grunden är samma i alla telefoner för samma version av Android så gör tillverkarna detta för att särskilja sina telefoner från andra tillverkare.

    SE-vanilla är SE:s blå standardutseende i gränssnittet.
     
  5. Ale22

    Ale22 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bra, tack, då kan man skifta mellan dessa om man inte skulle gilla det nya. Är lite sugen på att prova. Bilden Datagubben har lagt upp ser rätt fräck ut.
     
  6. Ale22

    Ale22 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr får även jag varning om en trojan, Avast går in och stoppar nedladdningen.
    Vad säger Datagubben om detta, är det en trojan eller är det Avast som flippar?