Säljes: iMac 27 2011

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Nerderer, 19 sept 2020.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Nerderer

    Nerderer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Har en iMac 27” från 2011 som jag knappt har använt de senaste åren, och även innan dess så användes den relativt lite. Jag fick grafikkortet utbytt på garantin, men sedan dess har den mest stått och samlat damm. Det är synd att den bara står, då det är en jättetrevlig dator med en mycket trevlig display, men jag använder i princip bara min Macbook eller min jobbdator. Det tar egentligen emot att sälja den, men samtidigt så blir jag glad om den faktiskt kommer till nytta för någon annan och jag får mer luft på mitt skrivbord.

    En perfekt dator att ge till föräldrarna så att de slipper fråga er om hjälp när de har problem med Windows (ni vet vad jag menar). Egentligen övervägde jag att ge den till min egen mor, men hon har så himla mycket saker överallt och jag vill inte bidra till att förvärra det med ännu fler prylar (true story).

    Specifikationer:

    27” 2560 x 1440
    3,1 GHz fyrkärnig Intel Core i5
    12 GB RAM
    1 TB Hårddisk
    AMD Radeon HD 6970M med 1 GB GDDR5-minne

    Originalförpackning finns kvar. Det trådlösa tangentbordet hänger också med, men det har legat på vinden under ett par år och senast jag testade det så var det en ganska dålig respons från några tangenter, så det får anses vara defekt. Musen följer inte med.

    Tänkte mig 3000:- för denna, men det är allra helst upphämtning i Malmö som gäller, eftersom den väger en hel del.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.