Imorgon är en stor dag för oss. ;)

Diskussion i 'Allmänt' startad av infexis, 29 nov 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Synd. Men vi får väll hoppas på något imorgon då. Börjar bli van vid förseningar nu :P

2. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Dual-core är ett måste för att Nexus S ska vara intressant dock så känns det tveksamt om den kommer att få det. Får den det så blir det säkert ingen försäljning innan nyår.

3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

4. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tror du det var den dem menade då? Verkar ju sannolikt nu. Men då är jag lite besviken kan inte tänka mig köpa en lg telefon. Vill ha Nexus S NU!:P

5. Taskman

Taskman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 024
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    ROG Phone 6
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S5 Pro, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    "Egenutvecklat gränssnitt – större modifikationer än i tidigare LG-lurar med Android"
    Visst jag gillar inte LG men ger alla en chans dock så la jag ner tanken på denna telefon direkt vid ovan mening.

6. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

varför bryr du dig om vilken tillverkare det är ens ?
    vänta och se vad luren går för och vad folk tycker om den efter lanseringen (om den blir lanserad) det är först då man ska säga ja eller nej, bygg inte en massa negativa tankar bara för att de gjorde skit telefoner för några år sen.

Min LG Viewty som jag hade för 3-4 år sen var katastrof, men min lillebrors optimus one är verkligen fröjd att använda.. så vänta o se hur det blir.

7. Drenken

Drenken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

LG.... boring... LG har inte haft många rätt i branschen, hoppades oxå på Nexus S, ganska stor besvikelse

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Handlar inte om tillverkaren utan att jag vill ha en telefon i nexus serien. Så man alltid hänger med i nya uppdateringar.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Man har trots allt redan förutfattade meningar efter alla år i spelet om hur olika tillverkare gör sina telefoner och hur de ser ut. Att det sedan är egenutvecklat UI som reconnn skrev gör det ännu "tråkigare". Jag har personligen alltid haft ganska svårt för LG och Samsungs designer.

10. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ok jag förstår nu hur du tänker.
    Själv så bryr jag mig inte om tillverkarnas egna uppdateringar då jag ändå inte har dem i luren, däremot så är det väldigt viktigt för mig att telefonen ska kunna rootas och att det ska vara bra stöd av community. Ta HD2 till exempel.. den har väl inte fått några uppdateringar på senaste tiden (om nått alls?) men man kan ändå köra de flesta system på den felfritt.. inklusive Android Froyo och man får till och med bättre prestanda är de bästa Android telefoner idag.. ni förstår min mening eller hur?

Hursomhelst är det ju omöjligt att veta ifall en ännu inte lanserad telefon kommer stödjas så pass bra av moddare.. men man får ju vänta och se. Just nu är det hårdvaran som är en dealbraker för mig då jag vet att den luren kommer få mycket uppmärksamhet av moddare pga just hårdvaran och den kommer förmodligen klara av alla system som släppt inom 2 år (vilket är oftast bindningstiden på abonnemang)

Btw, sorry för den långa boken :/