Import?

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Lisinge, 21 nov 2009.

1. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sådär.

Jag har nu lagt en beställning på en Milestone från handy-schotte.de, tar nog nån vecka innan jag har den i handen, men det är det förhoppningsvis värt :)

BMB, coolt att du beställde mediadockan, ser fram med förväntning på mer info om hur bra den är :D

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

la en beställning själv på en milestone från expansys

3. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Sitter och kollar priserna från tyska sidor.

Handyattacke.de
    Telefonen: 454€ = 4714 kr
    Frakt: 19€ = 197 kr
    Summa: 473€ = 4911 kr

Handyzek.de
    Telefonen: 407€ = 4226 kr
    Frakt: 30€ = 311kr
    Summa: 437€ = 4537 kr

Handy-schotte.com
    Telefonen: 410€ = 4257 kr
    Frakt: 22€ = 228 kr
    Summa: 432€ = 4485 kr

Frågan är bara vilken som är mest att lita på när det gäller reklamationer osv, kanske är det ingen betydande skillnad.

För övrigt, när väntar ni, som har beställt en Milestone, er att få den?

Och har någon hittat någon bra väska eller skydd till den?

4. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har ingen aning om garantin när det gäller Handyattacke och Handyzek, men från Handy-schotte är det 2 års garanti som gäller. Servicen verkar bra, så jag tror inte det är något problem att reklamera om det skulle behövas.

Min Milestone behandlades igår, så den bör komma iväg på riktigt imorrn, anländer väl sent nästa vecka eller tidigt veckan därpå. Tilläggas bör att jag beställde den i tisdags, internationellla banköverföringar tar ju lite tid.

5. lazyboy_se

lazyboy_se Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har beställt min från expansys. Enligt dom skulle telefonen komma in under nästa vecka, så jag hoppas att man hinner få den innan jul.

6. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Samma här. lite tveksam dock pga av qwerty tgb's utförande när själva styrsaken är i vägen liksom.

7. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Från vad jag har hört i många av de video-recensioner som finns av Motorola Droid, dvs USA-varianten, är tangentbordet antingen något man inte tycker om, eller så är det något man vänjer sig vid. Hur som helst så verkar väldigt få tycka att d-paden är i vägen. Dock är detta nog en smaksak, jag återkommer när min har levererats.

8. lazyboy_se

lazyboy_se Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror inte att jag kommer att använda tangentborde så mycket iallafall. Blir nog att installera ett svenskt tangentbord.

9. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Jo tror nog det är mer jobbigt på g1 med dessa jobbiga "haka"
    är säkerligen en vanesak som allt annat.
    Den har större skärm vilket gör en onscreen tangenbord enklare.
    Väntar med spänning även på min :)

10. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Glömde att svara på detta tidigare, det finns några specialgjorda för Milestone, tror jag såg något Bugatti-brandat fodral förut.

Själv beställde jag ett golla-fodral från Dustin, får se hur bra det fungerar, kostade bara 73:- med studentrabatt.

11. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

12. peter233

peter233 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Väldigt sugen att beställa en men varför finns den bara på Expansys? Finns det ingen annan butik som får in den?

13. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Expansys har ett exklusivt avtal med Motorola om distributionen av Milestone kontraktslöst fram till nyår i Storbritannien, har jag för mig.

Vill du köpa av någon annan återförsäljare blir det att köpa från Tyskland, det finns mer info några poster längre upp i tråden. Priset är väsentligt lägre än Expansys och det är inte särskilt jobbigt att genomföra köpet. Enda problemet jag ser är att man får QWERTZ istället för QWERTY, när/om Milestone går att roota går det att mappa om Z <-> Y.

14. peter233

peter233 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ser att man på handyzek kan välja mellan olika versioner av Milestone, svart, vodafone eller o2. Tror ni dom gjort något med mjukvaran/hårdvaran för vodafone versionen?

15. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har kollat lite på tyska forum, det verkar som om Vodafone har väldigt lite branding, inget på själva enheten, utan enbart en app samt så kan de ha gjort något med firmwaren. Huruvida detta påverkar uppdateringar är bara att vänta och se, men det bör inte vara något problem.

Jag återkommer senare i veckan när min VF-Milestone har anlänt från handy-schotte.de.

16. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Skall bli intressant att höra om din beställning, Gunde. Själv sugen på att lägga en order så återkom gärna med intryck på butikens leveranstid och hur brandad mobilen är.
    Hoppas att de inte fifflat med firmwaren. Skall den vara helt olåst?

17. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Den ska vara helt olåst.

Angående firmwaren har jag hört lite olika från tyska forum, men verkar som om det isf enbart rör sig om någon band-optimering för vodafones nät. Hur som helst är Droiden rootad nu, så om det inte redan fungerar för Milestone så bör det finnas en root-exploit till den med, och då gör det inget vad för FW man har, då man kan flasha-om den. Hårdvaran är ju exakt lika i alla Milestone.

Edit: Råkade skriva låst istället för olåst, ber om ursäkt för detta :)

Last edited: 9 dec 2009
  18. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hur bar du dig åt för att beställa egentligen? Kan ju inte ens skapa ett konto eftersom man bara har "Deutschland" att välja på i land-fältet :P

19. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

20. philipsward

philipsward Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet att frågan redan har besvarats till viss del, men för att vara extra extra säker ställer jag den igen.

Jag har en far som befinner sig i Tyskland på veckodagarna, han har med andra ord möjligheten att springa in i någon elektronik affär på tysk mark och köpa droiden där. Min fråga är då, fungerar alla tyska droider i Sverige? Eller är det bara de som säljs på HandyAttacke som fungerar i Sverige? Även, de droider man köper från Storbritannien, har de full funktion här i Sverige?

Jag antar att man kommer kunna uppdatera dom med de senaste uppdateringarna även här i Sverige? Engelska finns väl alltid som valbart språk vart man än köper den?