Problem: Importera/lägga till gmailadress till befintligt gmail

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Nummerskivan, 21 jul 2022.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Hej!

    Jag har flera gmailadresser. Alla är importerade (hämtade med POP) till mitt huvudgooglekonto. Dit hämtar jag även mail till mina privata domäner och en gammal hotmailadress. Inga problem.

    Nu skapade jag en ny gmailadress (tyvärr råkade det även bli ett nytt googlekonto, men det ska väl inte spela någon roll, det har det inte gjort förut för det jag vill åstadkomma).

    Nu vill jag lägga till "kolla epost" från den nya adressen till mitt vanliga gmail. Men det går inte. Jag lyckas kunna skicka från adressen, men kan inte hämta (POP).

    Jag tycker att jag har provat allt. Jag har ställt in nya kontot så att POP är aktiverat, startat om, väntat, men samma problem. Felmeddelandet är att användarnamnet och lösenordet inte accepteras (på vilket sätt anges inte). Jag vet att det är rätt, så jag förstår inte vad mer jag ska göra.

    Någon som har tips eller har råkat ut för liknande och har lyckats lösa det?

    Jag kan tillägga att jag ställer in dessa saker via PC.
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Varför inte bara aktivera vidarebefordring på nya kontot till där du vill ha mailen?

    Slipper du hålla på och fetcha med POP osv.

    Så gör jag, enkelt och smidigt.
     
    Kristy gillar detta.
  3. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Testade nu, men det verkar inte gå att svara rätt person när mail kommer så, utan svaret går till adressen som vidarebefordrade (den står som mottagare och inte som avsändare i mailet som vidarebefordras till mig, så det verkar lite konstigt).