Guide: Importera Pixel 2 / Pixel 2 XL till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Swedroid, 5 okt 2017.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 269
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Last edited: 30 dec 2017
    Aniquibobo och Pilotenflyger gillar detta.
  2. Pilotenflyger

Pilotenflyger Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    nice, är språket i mobilen bara på engelska? Kan engelska, undrar bara.

3. bernard

Mottagna gillanden:
    47 269
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, fullt svenskt språkstöd finns, precis som om du hade köpt den i Sverige. Enda saken är att Assistenten inte fungerar på svenska ännu, men det kommer i sinom tid. Det gäller dock alla Android-telefoner.

Droid96, jnsson och Pilotenflyger gillar detta.
  4. bernard

Mottagna gillanden:
    47 269
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan tillägga att 100£-rabatten löper ut på Pixel 2, Pixel 2 XL på Google Store UK 31/12. Vill man slå till man bör alltså göra det rätt snart :)

Last edited: 30 dec 2017
    Aniquibobo gillar detta.
  5. Pilotenflyger

Pilotenflyger Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    SKit, har ont om pengar nu. Min iphone 7 plus blev stulen. Har cirka 3000+ kvar att avbetala på den. Fick 4000 kronor från hemförsäkringen.

Synd att man inte kan delbetala pixel 2, kanske vänta några veckor, det kan börjar säljas i Sverige vid årsskiftet?

6. bernard

Mottagna gillanden:
    47 269
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Helt omöjligt att säga är jag rädd för. Google säljer inte officiellt Pixel i Sverige, utan det verkar vara gråimport (vissa svenska butiker köper lager från tyska butiker/distributörer som har överskott).

Men det är inte omöjligt att Pixel 2 dyker upp lite som gubben ur lådan precis som Pixel 1 gjorde. Det dröjde dock nästan ett år för första generationen Pixel att dyka upp i svenska butiker, så jag gissar att Pixel 2 lär dröja åtminstone till sommaren 2018.

Google säger i princip aldrig något på förhand och de har ingen roadmap heller eller något i den stilen. Det händer när det händer och man kan inte förvänta sig någon förvarning :)

Pilotenflyger gillar detta.
  7. Droid55

Droid55 Guest

Mailade Webhallen (mailat Netonnet och CDON också men Webhallen var först på svara).

Jag vet inte om de känner till Swedroid men man kan ju hoppas. ;)

galaxy81 och bernard gillar detta.
  8. Droid55

Droid55 Guest

Kommer avvakta ett tag till. Antingen tills svenska återförsäljare tar in den eller om Clove UK erbjuder någon rabatt igen. Jag vill verkligen göra retur eller garantiärenden smidigt och Clove UK verkar vara det bästa om jag måste importera. Hade helst köpt en från Tyskland så man får en laddare som passar här men det känns som Clove UK ger bra service om strul skulle uppkomma. Kan ju bara köpa en adapter.

Ni får gärna tagga mig om något intressant dyker upp. :)

galaxy81 och bernard gillar detta.
  9. Droid96

Droid96 Guest

Jag tror att den kommer dyka upp hos svenska återförsäljare när Pixel 3 är på ingång.

Jag hade inte köpt en Pixel 2 med import just nu med tanke på hur mycket barnsjukdomar och strul det har varit. Jag hade nog väntat tills Netonnet får in den (om de nu får in den) och man kan köpa med öppet köp.

Ett annat alternativ är att köpa en begagnad. Då kan man ju inspektera telefonen innan köpet.

10. Droid55

Droid55 Guest

Kan du specificera mer exakt vilka barnsjukdomar som Pixel 2 fortfarande lider av?

11. Droid96

Droid96 Guest

Om du tänker köpa XL så har du problemet med blueshift. Google verkar ha minskat problemet i de senaste batcherna.

Den lilla Pixeln har #hissgate, samma som 7 Plus hade när den kom ut fast ännu starkare. Vissa verkar påstå att det är fixat i 8.1 men jag läste om nån som fortfarande hörde det efter att han uppgraderat.

12. Droid55

Droid55 Guest

Tycker inte blue shift är en så stor grej. Grynig skärm är värre.

Oavsett så har jag bestämt mig för den mindre Pixel 2. Inte hört talas om hissgate på Pixel 2 men jag har glömt vad hissgate betydde på iPhone 7. Är det att man hör något när man filmar i en tyst miljö?

13. Droid96

Droid96 Guest

Youtuba "Pixel 2 hiss" så kan du höra hur det låter. Något logic board i telefonen ger ifrån sig pipljud men bara på vissa enheter vad jag förstår.

14. Starksprit

Starksprit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Min lät lite tidigare vid samtal. Men det verkar ha försvunnit med 8.1. Kan dock poängtera att jag inte tänkte på det om jag inte hade det i åtanke och faktiskt lyssnade efter det. Då har jag jäkligt bra hörsel också.

Är sjukt nöjd med min Pixel 2. Utan tvekan den bästa luren jag haft! Kommer från en Nexus 6P.

Droid55 gillar detta.
  15. Droid55

Droid55 Guest

Sökte på "Pixel 2 hiss" på YouTube men fick bara upp en video med tre personer som snackar. Den är 2 månader gammal. Jag tycker det borde finnas fler videos om det är en gate?

16. Droid96

Droid96 Guest

Bra att det är löst i 8.1.

Sorry att jag gick lite off-topic här, det är bättre om denna tråd avhandlar diskussioner kring import specifikt och att gnisselproblemet diskuteras vidare här: https://swedroid.se/forum/threads/problem-med-elektroniskt-gnissel-och-oljud-fran-pixel-2.150154/

bernard och Starksprit gillar detta.
  17. bpl

bpl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Kolla in denna:
    View: https://youtu.be/LCjKcXxGC9E
    Kommer inte ihåg om lilla Pixeln är med...

Droid55 gillar detta.
  18. Droid55

Droid55 Guest

Det mesta verkade röra XL men det tog upp det där ljudet och tydligen skulle det vara löst i en uppdatering.

Tack för videon.

19. Inky

Inky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t
    Dags för en liten uppdateting kring farsen/tragedin kring min Pixel 2 XL och Borderlinx US:

• Så efter 5 veckor av stallande från deras sida ("jo, den är på gång!", "du måste bara ge lagret lite mer tid, dom håller på att beta av en backlog!", "nej det är omöjligt för persinal att stjäla paket i åvrat system"), fick jag då veta att dom inte hittar paketet. Jag får också veta att dom initierat ett reklamationsärende hos DHL (som tydligen sköter deras lager?) och att det kan ta 25-30 arbetadagar (!) innan det är utrett och klart.
    • Jag mailar någon gång innan jul och skriver att jag förväntar mig en full återbetalning på ca $950 (Pixel 2 xl plus Googles tyg-case).Jag får svar några dagar senare att jag kan få $100 i refund och att dom inte tar ansvar för värden över det.
    • Jag mailar igen och undrar om dom inte har några skrupler som företag, samt meddelar att jag kommer att polisanmäla företaget och en viss "C Fulton" som signerade paketet när Google levererade det till dom, för stöld och bedrägeri om jag inte får tillbaka hela summan. Jag har inte fått svar, det här var precis innan nyår.
    Jag förstår att dom inte ersätter och tar ansvar för saker som händer varor, när det lämnat bordrlinx. Men detta har alltså skett "från scratch" på deras eget laget. Helt oacceptabelt, imo.
    Borderlinx är hands down det sämsta jag någonsin stött på när det kommer till affärsverksamheter och företag. Det verkar ju dessutom som att det kommer att kosta mig snudd på 7000 kr, samt att jag höll ut i 5 veckor, utan att få min älskade och efterlängtade telefon.

Ungefär 5 minuter efter att Borderlinx sagt att paketet var borta, köpte jag en till Pizel 2 XL (rimligt att ligga ute med nästan 20 000 spänn för mobiltelefoner? haha) med fodral från tyska Google Store och använde tjänsten MailboxDE. Ungefär 4 timmar efter att paketet lämnats hos MailboxDE hade dom skickat det vidare till Stockholm. Samma eftermiddag! Jag är oerhört nöjd med den tjänsten, både snabbhet och pris. Rekommenderas! Passa er för Borderlinx, dom är uppenbarligen skojare.

20. Droid55

Droid55 Guest

Usch och fy. :(

bernard gillar detta.