Importerad Mate 9 vs Kommande nordiska modellen?

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av Jayjay2, 8 nov 2016.

  1. Jayjay2

    Jayjay2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2016
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    44
    Är riktigt sugen på en Mate 9 och är en av förespråkarna till Mate 8. Har verkligen spridit så goda ord om min Mate 8 till hela min umgängeskrets. Personer som aldrig ens hört talats om Huawei känner nu till märket... Ja jag känner mig som en riktig ambassadör för Huawei men för en gångs skull känner jag att jag hittat rätt telefon som passar mig utmärkt.

    När man äntligen fått reda på att Mate 9 kommer lanseras så kom nästa bakslag. Den kommer inte släppas i norden. Men nu går rykten om något som är anpassat för den nordiska marknaden. Frågan är vad?

    Jag känner att jag vill ha en Mate 9 redan under nästa vecka och räds inte för importer. Jag är ingen person som heller är orolig för garantin då jag brukar roota telefonen ändå.

    Så vad tycker ni?

    Ska man importera en Mate 9 eller ska man vänta spänt för att se vad de planerar att släppa här och sedan bestämma sig? De har inte sagt något datum så det kan likagärna dröja länge. Tex en presentation i slutet på November där de sedan avslöjar att säljstart är mitten av december... då är man 5 veckor ifrån dagsläget. Jag är hursomhelst mkt nöjd med de specar som Mate 9 har och behöver inget bättre eller sämre.
     
    ravenshield gillar detta.
  2. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Blev också sugen på import efter presentationen men om det blir 9 Pro som ska säljas här vilket det kanske lutar lite åt vad jag kunnat förstå så väntar jag eftersom den känns till kunna passa mig i storlek osv.
     
  3. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Är väl svårt att sia om, telefonen har inte presenterats än. Bara du som kan avgöra om du ska vänta eller inte?
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det finns ingen "nordisk" modell och har hellre aldrig gjorts, däremot finns det en EU modell, som är begränsad till 2 färger, den har 4 GB ram istället för 6 GB och är 2459 kr dyrare samt 32 GB internt minne.

    Du får alltså betala ett högt pris för att inte lita på aliexpress och andra kinesiska och seriösa aktörer.

    Jag skulle absolut beställa en bättre modell med mer ram och internt minne och roligare färg från kina, om man är nojjig välj DHL men då får du också betala import skatt tillskillnad om du chansar med spårbar china post. Av alla de gångerna jag har beställt med china post har det kommit inom 2 veckor iallafall och har kostat 1 dollar frakt.
     
  5. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Och då funkar alla band osv? Hur är det med laddare? Kommer den passa svenska uttag?
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Kirin 960 som sitter i samtliga mate 9or har integretat modem i SOCen det innebär att det är absolut noll skillnad när det gäller frekvensband osv då det är samma modem på alla mate 9or oavsett region, så har det varit ända sedan mate 7.

    Om du beställer från Aliexpress kan du ofta välja EU laddare hos de större säljarna. annars finns det att köpa för 89 kr på kjell och company en adapter. Men smidigaste är att du får rätt laddare direkt, du kan också köpa orginal laddare separat på Aliexpress, jag köpte min mate 8 beganad den saknade orginal laddare och köpte orginal från alixpress för runt 70 kr med gratis frakt.

    [​IMG]