In-app Billing test telefon

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Tien, 24 mars 2011.

1. Tien

Tien Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tänkte göra en "In-app Billing"
    http://developer.android.com/guide/market/billing/index.html
    lösning till den app jag håller på att utveckla.

Det går tydligen inte att testa i emulatorn. Så då blir frågan vad man behöver för telefon för detta. Är det bara Android Dev Phone 2 och Nexus One som duger, eller fungerar det men något annat?

"To test in-app billing in an application you must install the application on an Android-powered device. You cannot use the Android emulator to test in-app billing. The device you use for testing must run a standard version of the Android 1.6 or later platform (API level 4 or higher), and have the most current version of the Android Market application installed."

2. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Fungerar det inte med vilken telefon som helst med 1.6+? Eller vad menar de med "standard version of Android"?

3. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Ja man tycker det borde fungera med vilken androidenhet som helst med 1.6+ och Android Market. Men det finns ju även en del enheter som är inte har Market av en eller annan anledning.

4. Tien

Tien Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det hade ju varit trevligt att få klarhet i det här så man inte köper en ny telefon till "ingen" nytta. Jag har redan gjort det misstaget en gång, och gör ogärna om det ...

5. Tien

Tien Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu skaffat en zte blade (med tanken att fungerar appen på den så borde det fungera på de flesta telefoner).
    Det är fullt möjligt att jag gjort något fel, Google är inte så där väldigt tydliga i sin dokumentation, men fungerar gör det inte. Jag testar alltså med Googles exempel-app Dungeons och får följande "This app cannot connect to Market. Your version of Market may be out of date. You can continue to use this app but you won't be able to make purchases"

Låter som om felet är på telefonen. Får också samma fel på en annan telefon (som jag inte minns märket på). Det går att använda Market som vanligt.

6. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Market har (i mitt tycke) ovanan att emellanåt uppgradera sig själv till en senare version. Om du väntar ett par dagar kanske du kommer ha en nyare version av market installerad?

Skälet till att jag inte gillar detta påfund är att på min mobil får jag alltid en massa Force Close, market blir helt oanvändbart. Det enda sättet för mig att kunna ladda ned eller uppdatera något med market är att gå in i settings och avinstallera marketuppdateringen. Då är market användbart en liten stund, sedan är det samma visa igen... Jag kör dock en custom-ROM som bygger på 1.6, jag gissar att den uppdaterade market fungerar bättre på andra lurar.

m v h Henrik