In ear bluetooth hörlurar/headset

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av qnorsten, 15 jan 2018.

  1. qnorsten

    qnorsten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    417
    Mottagna gillanden:
    241

    MINA ENHETER

    Hej Swedroid
    Idag började mitt headset som jag använder till telefonen än en gång att glappa. Så nu är måttet rågat.
    Därför har jag nu bestämt mig att uppgradera till trådlösa blåtand hörlurar.

    Tänker mig runt max 1000 lappen men kommer gärna undan billigare.
    Vill ha inear, gärna ganska ljuddämpande och någorlunda med bra ljud, och batteritid, men är ingen audiofil så lär inte behöva det absolut bästa.
    Ett stort plus om de stödjer multipoint då jag har både en privat och en arbetstelefon (men är absolut inget krav)

    Har ni några förslag på lurar ni är nöjda nu? Annars verkar ju a-Six Wireless väldigt lovande. Speciellt med preorder rabatten. Nackdelen är däremot att man måste vänta på dem och får överleva med glappande/inga lurar tills dess.

    Tack på förhand.
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Problemet med många BT-in-ear-lurar är att mikrofonen lämnar en del att önska. Är så svårt att avgöra vad som är bra på förhand också då de flesta fokuserar på hur lurarna låter framför mikrofonen när man läser testerna. Utomhus och i lite vind är det svårt för andra att höra vad jag säger i de flesta trådlösa in-ear-lurar jag testat. I inomhusmiljö det däremot sällan något större problem.

    Man har lite plats för elektroniken och lurarna måste vara strömsnåla vs sladdburet varför det kompromissas en del.


    Hur mycket pratar du i telefon och sker det mest inomhus, samt hur högt rankar du mikrofonens egenskaper kontra lurarnas egenskaper?
     
  3. qnorsten

    qnorsten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    417
    Mottagna gillanden:
    241

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, jag lyssnar oftare på podds/musik än jag pratar i telefonen. Så prioriterar ljudkvalité över mikrofon kvalité. På jobbet är det mest några enstaka kortare samtal inomhus i en småbullrig miljö. Pratar dock gärna utomhus när jag promenerar eller på bussen på väg hem från jobbet, så om den tål lite blås eller andra ljud så gör det inte.
    Men håller med om att det ofta är ljudet som nämns i testerna och recensionerna jag läst hellre än mikrofon kvalité.
     
  4. Opinion carb

    Opinion carb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    19