In-ear-gummikuddar

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Rick, 4 mar 2013.

  1. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej,

    är det bara jag som har fått stora problem med Sonys nya in-ear-gummikuddar?

    Sedan de bytte namn från SOny Ericsson och fått nya, kantigare modeller trillar dessa av HELA TIDEN!! Hände inte alls lika ofta med de gamla, rundare modellerna från Sony Ericsson.

    Det händer med Sony MW1 otalt gånger, det har hänt andre familjemedlemmar som bytt till nya Sony modeller..

    Och nu kommer vi till det bästa (obs IRONI) - Sony har i sin "godvilja" sett till att det INTE är den standard på in-ear-gummikuddar som finns på Teknikmagasiner, Kjell & Co etc.... UTAN en special som tydligen bara Sony säljer!?!?

    Och då kommer vi till nästa problem - säljer VAR? Jag hittar ingen stans i Stockholm? Inte ens när de hade sin (nu konkade) butik bakom NK ordade de ha den modellen!!!

    Åsikter??
    Tips om var man köper något som passar??
     
  2. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Förut fick man ju med olika storlekar på plupparna, är det inte så längre ? Måste man köpa andra storlekar själv ?
     
  3. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Det är inte plupparnas storlek i sig som är problemet men det invändiga måttet på den metalldel den skall sättas PÅ.... De sitter helt enkelt inte fast alls!!!
    Man har medvetet gjort ett annat innermått för att "vanliga" modeller av pluppar/kuddar INTE skall kunna användas!!
     
  4. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nu blev det lite fel -invändiga måttet på "pluppen" förstås, metalldelen den skall sitta på är av andra dimensioner än det som verkar annars vara standard för in-ear lurar...!!??
    Har försökt köpa pluppar på såväl Kjell & Co som Teknikmagasinet, Media Markt och andra butiker - men inga verkar passa!!