Inaktivera home-knappen, spara batteri [Kräver Root]

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av rodak, 7 okt 2010.

  1. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 204
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Vill bara dela med mig av lite info!

    Hade problem med att min x10 hittade på saker i byxfickan fast jag hade låst den. (Öppnade program, ringde folk, skicka sms, ja, allt möjligt helt enkelt)
    Hade bara sliden, ingen pattern lock.
    Har alltid skärmen mot benet och bakstycket utåt för att inte riskera att få en spricka i skärmen om man skulle gå emot något hårt.
    Läste på ett forum att skärmen är så känslig att det räcker att du blåser varm luft på den så kan det hända saker, så med tanke på att byxfickan alltid är en aning fuktig så lyckades min kära telefon ständigt låsa upp sig när jag va ute och gick.

    Nu till lösningen:
    Man kan inaktivera "Tänd skrämen med Home-knappen" funktionen om man har en rootad telefon.
    Kan tänka mig att man ständigt trycker in den när den är i en tajt jeansficka och skärmen tänds titt som tätt och slösar massa batteri i onödan.

    Så har ni problem med att x10an hittar på saker lite hur den vill eller vill ni mjölka ut lite mer batteri så gör enligt följande:

    För att redigera filen så långtrycker ni på den i Root Explorer och skrollar ner en bit i menyn som kommer upp.

    Allt görs på egen risk och jag är ej ansvarig för att något går snett med era telefoner.

    Edit: Ändringen börjar inte gälla förrän ni har startat om telefonen.
     
    Last edited: 7 okt 2010
  2. kanske

    kanske Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Tack :)
    Bra att veta :D