Diskussion: Inbränning Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av maloj, 20 nov 2012.

  1. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej!

    Fortsatt åkt runt i stan och fippla med S3 och Note 2n. På ett ställe noterade jag att deras S3 hade riktigt fet inbränning av någon svart text i nedre delen där texten nog var läsbar rent av Kollade inte så noga men det behövdes inte heller. Antagligen från demo materialet som snurrat runt runt runt på den. De hade haft den i 6 månader cirkus.

    Blir lite nyfiken på hur skärmen åldras i allmänhet då förutom hur mycket inbränning man ev drabbas av. Note2n är inte pentile som S3n och tidigare Note modellen är vad jag förstått. Gör detta någon skillnad på hur lätt man får inbränningar när dioderna bränns ned ojämnt? behöver man vakta amoled precis som plasma tv apparater? De har inga pixelskiftare eller dylikt som kan mildra dessa tendenser?

    Hur åldras panelen allmänt. Tappar den ljusstyrka snabbt. Upplever inte direkt att den har speciellt mycket headroom där så att säga.
     
  2. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    99 träffar. Ska jag tolka tystnaden som att ingen drabbats av inbränning eller tapp av ljusstyrka etc?
     
  3. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Inte jag iaf.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Hade inbränning på både s2 och nexus men inget på s3 än så länge

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Alla amoled-skärmar lider tyvärr av denna inbränning. Det beror bara på ens användarmönster. D.v.s har man full ljusstyrka (eller däromkring) samt ofta låter skärmen ligga på med "static elements", d.v.s. utan att någon händer på skärmen och den ständigt visar samma material, så kommer man med 100% säkerhet drabbas av detta fortare än någon annan.
     
  6. Atnot

    Atnot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har ej upplevt detta.