Nu går jag lite off-topic här men man undrar ju hur en telefon av samma märke och modell kan skillja sej så mycket från en lika dan.
Jag har haft mycket bra batteri fråns det att jag fick mobilen, det var någon gång efter en FW flash i odin jag fick batteri tid på 17h men det problemet löstet efter en annan FW flash. Nu vet jag att det finns massor utav olika roms och kernels och att folk använder sina mobiler olika och med olika inställningar men en normal dags användning för mej är. 1h mp3 , ca: 30min samtal, 30 sms 30min surf på lunchen + små surf lite då och då tex google translate. Jag har ljus inställningar på automatisk jag har synk på facebook. dottern brukar få kolla lite film på väg hem från dagis kanske i 15min och på kvällen brukar hon få lov att leka med talkin tom appsen (har alla

) . jag har alltid telefonen på 3g förutom när jag ska dra ner stora filer då swtchar jag till wifi.
Jag får alltid ut ca 3 dagar på mitt batteri. jag laddade luren i går kväll efter att haft den på samma laddning natten till tisdag. Vad jag har för kernel osv spelar nog ingen roll då jag haft det så här sen jag löste problemet med 17h . Jag kör fortfarande med topp laddning´s metoden lite då och då som htc hade rekommenderat till sina evo kunder. När du laddat mobilen fullt (påslagen) stänger du av mobilen drar ut ladd kablen kopplar in kablen igen och telefonen fortsätter ladda i 10-15 minuter till, när den laddat fullt igen tar du bort kablen och ansluter den igen och den laddar utterligare 30 sekunder upprepa det sista 9 gånger.
HTC menade på att på så sett toppar du vart ända cell om det stämmer eller ger någon förbättring vet jag inte men för min del känns det bättre

Click to expand...