[INFO] Ökade min batteritid Rejält

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Merdini, 18 nov 2010.

1. Merdini

Merdini Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ny speedmod kernel!

Ska testa den nu, återkommer.
    speedmod-kernel-k7-200hz.zip

Last edited: 19 nov 2010
  2. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Nu går jag lite off-topic här men man undrar ju hur en telefon av samma märke och modell kan skillja sej så mycket från en lika dan.

Jag har haft mycket bra batteri fråns det att jag fick mobilen, det var någon gång efter en FW flash i odin jag fick batteri tid på 17h men det problemet löstet efter en annan FW flash. Nu vet jag att det finns massor utav olika roms och kernels och att folk använder sina mobiler olika och med olika inställningar men en normal dags användning för mej är. 1h mp3 , ca: 30min samtal, 30 sms 30min surf på lunchen + små surf lite då och då tex google translate. Jag har ljus inställningar på automatisk jag har synk på facebook. dottern brukar få kolla lite film på väg hem från dagis kanske i 15min och på kvällen brukar hon få lov att leka med talkin tom appsen (har alla :) ) . jag har alltid telefonen på 3g förutom när jag ska dra ner stora filer då swtchar jag till wifi.

Jag får alltid ut ca 3 dagar på mitt batteri. jag laddade luren i går kväll efter att haft den på samma laddning natten till tisdag. Vad jag har för kernel osv spelar nog ingen roll då jag haft det så här sen jag löste problemet med 17h . Jag kör fortfarande med topp laddning´s metoden lite då och då som htc hade rekommenderat till sina evo kunder. När du laddat mobilen fullt (påslagen) stänger du av mobilen drar ut ladd kablen kopplar in kablen igen och telefonen fortsätter ladda i 10-15 minuter till, när den laddat fullt igen tar du bort kablen och ansluter den igen och den laddar utterligare 30 sekunder upprepa det sista 9 gånger.
    HTC menade på att på så sett toppar du vart ända cell om det stämmer eller ger någon förbättring vet jag inte men för min del känns det bättre :)

3. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tänkte testa denna metoden men ska man stänga av telefonen mellan varje gång man tar bort kabeln??

4. Merdini

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Som jag förstått det så ska telefonen stängas av efter den blivit fulladdad. Sedan försätter du ladda den när den är avstängd. Du tar sedan ut kabeln och sätter in den o låter den ladda tills den visar fullt ett flertal ggr.

5. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ok, ska prova detta, tack för tipset

6. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Docs 7.6.

77% Batteri
    14h 17m 17s since unplugged
    Wifi påslaget hela tiden
    30 min samtal, 30 min display på.

Rätt okej. :)

7. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Enligt battstatt så ska mitt batteri hålla sig i 30 timmar, får se hur det verkar när jag testat! har nu gjort det CaptainC tipsade om

8. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

kanske en dum fråga men vad är 2e recovery?

03. Make sure you have a backup of your /efs (not mandatory, but highly recommended).
    fattar inte det där :s måste man ha root för det ?

är det krångligt att installera en eventuell officiel version av 2.3 om man har installerat denna rom?

9. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

2e recovery är så att du kan installera osignerade update.zip filer som ligger på din telefon från recoverymenyn.

i din "efs" folder så har du viktig information som tex ditt imeinummer, och de kan vara bra att sparat om det av någon anledning skulle gå förlorat på telefonen, tror du behöver root för det ja.

Du behöver lägga in en officell gammal rom för att uppdatera med Kies till nya, eller så lägger du in 2.3 när den kommer, med odin. Krångligt eller inte, beror på om man tycker att Docs rom är krånglig att installera :), fast det är betydligt lättare (min uppfattning iaf) att installera med odin, fast även mera osäkert än med cwm.

10. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
  11. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

12. Merdini

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Som Droidnewbie länkade till, jag tror samsung har tryck in så många celler möjliga i sitt originalbatteri, så för att få ett bättre batteri med större kapacitet kommer den att bli tjockare, det batteriet är tyvärr fake.
    Har du hunnit betala till säljaren genom paypal än? Länka isåfall till honom till länken Droidnewbie skicka och säg att du inte vill ha den.

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=3500+mah+i9000
    Där har du 3500 mAh men batteriet är då tjockare. Men då får du verkligen bättre batteritid. Kör själv med ett sånt batteri.

13. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu har jag gjort ett test och mobilen har varit igång i 40 timmar och någon halvtimme och jag har ff 23% kvar. Tycker det är jättebra mot innan!

Lyssnat på musik: ca 1,5 timme
    Surfat: Ca 1 timme
    Spelat spel: Ca 30 min
    Telefonsamtal: Ca 10 min
    Skickat SMS: Ca 5-8 st

14. Hostis

Hostis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hehe precis därför jag vet att jag aldrig kommer komma upp i dessa tider för mitt användande.
    Jag behöver ladda min tel efter ca 8-10 tim användande. Och det är inget som stör mig.
    Tror att många glömmer bort att dom har köpt sig en smartphone och med det så regleras batteritiden. Inte precis en k800i man har i fickan längre :P