Fråga: Info om batteri för anslutet BT-headset (Marshall Minor III)

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av WebMaximus, 4 jan 2022.

  1. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Köpte för en tid sedan ett par Marshall Minor III och ibland ser jag en notis komma upp som visar batterinivå både för fodral och lurar som syns i skärmdumpen nedan. Väldigt smidigt att kunna se batterinivån på det här sättet!

    Lite osäker på vad det är som triggar den här notisen att dyka upp och har letat efter ett sätt att få upp den här infon manuellt men utan framgång.

    Någon här som vet ifall det går och isf hur man gör?

    [​IMG]
     
  2. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Om du går in på inställningar > Aviseringar så skall du se vilka appar som nyligen aviserat, spontant borde det vara "SmartThings" alternativt "Galaxy Wearable" som ger notifieringen.
     
  3. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Redan varit där och kikat och kan se SmartThings i listan över appar som nyligen notifierat men går jag där in på SmartThings ser jag bara inställningar för notiser osv.

    Det närmaste jag kommit är app öppna appen SmartThings och där välja enheter. Får då upp bilden nedan men där ser jag fortfarande inte batterinivå på samma tydliga sätt som i notisen utan bara en generell stapel.

    Skumt att det ska vara så svårt att manuellt få fram samma info som syns i notisen.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 371
    Mottagna gillanden:
    17 848
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Om du långtrycker på notisen, borde du få info om vilken app som ger notisen
     
  5. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ok, ska testa det nästa gång men tror det är SmartThings. Bara att det inte går att manuellt få upp samma info.
     
  6. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har nu provat vad du föreslog och visade sig vara Google Play-tjänster som ligger bakom notisen. Vilket förvånade mig eftersom Google Play är något jag alltid förknippat med appar snarare än hårdvara.

    Har varit inne i Google Play för att se om jag där kan få fram infon i notisen manuellt men utan framgång.

    Får nog ge upp här tror jag men trist att det skulle vara så svårt/omöjligt att få fram så användbar info när den redan finns där någonstans.
     
  7. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    @WebMaximus@WebMaximus Jag tror ändå att det är i smart things du skall kolla, har du öppnat fodralet lurarna ligger i när du kollar?
    Jag får liknande info från Galaxy Wearable när jag öppnar fodralet till mina Buds, bönorna måste även ligga i fodralet för att få info om fodralets ladd status men med öppet lock.
     
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 371
    Mottagna gillanden:
    17 848
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Även fast notisen kommer från Google Play tjänster? Jag tror inte att den kommer ifrån Smartthings om notisen kommer från Play tjänster.
     
  9. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Håller med om att det verkar mer rimligt att den här typen av info skulle komma från SmartThings men som sagt, trycker jag länge på notisen är det Google Play-tjänster som kommer upp.

    Att trigga notisen genom att lägga ner lurarna i sitt fodral och sen öppna det igen är ju ett sätt men lite knöligt. Skulle varit nice att enkelt kunna gå in och kolla utan det steget men verkar som sagt inte gå.
     
  10. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Hittade en annan sak nu, det kräver dock att lurarna är anslutna och i fodralet om du även vill se status på detta, iaf för mina buds.

    Gå in på Inställningar > Anslutningar > BT, där klickar du på kugghjulet för dina anslutna lurar.

    Edit: Kan det vara så att aviseringen kommer just när du ska använda dina lurar och öppnar locket på fodralet?
     
    Last edited: 6 jan 2022
  11. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Ja eftersom informationen TS söker inte finns att tillgå i Google Play tjänster så måste man ju leta var den kan finnas även om det är Play tjänster som triggat aviseringen.
     
  12. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Så verkar det vara men inte alla gånger, ibland (för det mesta) verkar notisen komma när jag öppnar fodralet. Dock inte alla gånger som sagt.

    Testade vad du föreslog att gå in under Inställningar > Anslutningar > BT och klicka på kugghjulet för mina lurar men visar mig bara att de är anslutna för samtal och ljud. Ingenting om laddning.
     
  13. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 371
    Mottagna gillanden:
    17 848
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Pixel Buds appen kan ge sån information via notifikationssystemet på en Pixel enhet iallafall, och det kan vara så att Marshall också använder sig av samma funktion (Fast pairing).
    [​IMG]
    Nu heter notisen på denna bild Devices, men svenska namnet för det är ju just Enheter, vilket TS bild visar. Den bild jag visar här är tagen från Pixel Buds app på Play Store https://play.google.com/store/apps/...ps.wearables.maestro.companion&hl=en_ZA&gl=US
     
    cjb gillar detta.
  14. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ser ju ut precis som min första bild och precis den info jag lätt skulle vilja kunna komma åt.

    Kanske beror på att jag har en Samsung Galaxy S21 Ultra då och att samma möjlighet inte finns på den.

    Ställde även frågan till Marshall själva. Tyckte de borde ha lite koll eftersom man t om ser bilder i notisen på både rätt fodral och buds istället för bara generiska bilder. Fast de visste inte heller tyvärr. Eller inte den person på deras support som svarade iaf.

    Glömde nämna att Marshall's app roligt nog inte verkar ha stöd för mina lurar. När jag plockade ner appen i samband med att jag köpte lurarna och sökte efter mina lurar i appen fick jag bara till svar att inga lurar kunde hittas. Däremot var det ju inga problem att hitta dem under BT-enheter i min mobil.
     
  15. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Det är som på mina buds, strax efter jag öppnat locket kommer den aviseringen vilket beror på att lurarna ansluter när locket öppnas, min avisering kommer från Galaxy Wearable.
    Du har ingen app som kom med lurarna?
     
  16. WebMaximus

    WebMaximus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Se ovan, de har en app men verkar inte ha stöd för den modell av lurar jag köpt.