Diskussion: Inga hörlurar inkluderade...

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av art0101, 4 okt 2013.

  1. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    337

    MINA ENHETER

    Fick hem min Z1. Nöjd med allt men hur tänker Sony som inte inkluderar ett par lurar/headphones?!? Det är höjden av snålhet tycker jag....

    :mad::confused:
     
  2. xtreemjohan

    xtreemjohan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    De skickar ju med en dockningsstaion istället. Det är väl betydligt bättre, eftersom de flesta redan har hörlurar

    Edit: Laddningsstation kanske är bättre att säga
     
  3. The_JJ

    The_JJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nja, dom är ju dåliga oavsett dom man brukar få med så tycker inte det gör något.
     
  4. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    337

    MINA ENHETER

    Fast det borde inte vara antingen eller. För Sony är det en försumbar kostnad att inkludera en rudimentär headset... Det är ju ttots allt en toppmodell...
     
  5. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tror Siba och NetOnNet har den utländska versionen. Alltså den med hörlurar, men ingen dockningstation. Så om man vill ha hörlurar så kan man alltid ta den versionen.

    Själv har jag redan ett antal hörlurar så jag tycker det var bra att det inte medföljde någon hörlur. Men det är min åsikt.
     
  6. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Ju mer onödigt dom skickar med desto dyrare kommer det bli.
    Personligen så tycker jag det är fullkomligt idiotiskt att skicka med hörlurar.
    Folk som gillar att lyssna på musik har skaffat sig schyssta hörlurar för detta ändamål och många andra likt mig har skaffat ett Bluetooth headset att använda istället. För vem vill springa runt med en uppsättning irriterande sladdar som bara är i vägen hela tiden?

    Tycker det borde vara så att man få säga till om man vill ha en laddare, om det nu inte är någon speciell laddare likt dockan för f-n vet hur många olika laddare jag har liggandes som aldrig används bara för att man får en ny hela tiden.
     
  7. silverkillen

    silverkillen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Laddnings dockan är guld tycker jag, bra mycket mer värt än ett par kassa lurar man även bara slänger i en låda.
     
  8. Turbovin

    Turbovin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är alltid usel ljudkvalitet på medföljande lurar så jag undrar om det verkligen finns nån människa som använder dem, så för min del kan det verkligen kvitta. Hade en Polenvariant med lurar beställd men värdesatte laddningsdockan bra mycket mer.
     
  9. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Hellre en ladd-docka med än hörlurar, Dem är kassa, slänger dem alltid direkt eller säljer de, och köper nya :)
     
  10. Dentist

    Dentist Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    De flesta har redan hemma betydligt bättre hörlurar än de
    som brukar följa med telefonen, som andra har sagt, laddningsdockan är mycket bättre.

    Skickat från min Galaxy Nexus med Tapatalk now Free
     
  11. rekoil

    rekoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Man får tänka på miljöaspekten också, faktum är att de flesta bundlade hörlurar används inte, utan ligger bara där och skräpar.
     
  12. MrBlå

    MrBlå Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det blir lite av en princip när t ex Halebop på sin sida skriver "Laddnings docka värd 400kr medföljer" och så blir det på bekostnad av lurar och/eller skärmskydd. De senaste mobilerna man köpt har ju innehållit både lurar och skydd. När Z1 lanserades med "medföljer-erbjudande" får man lätt intrycket att det är EXTRA generöst när dockan medföljer...särskilt som att det inte finns någon annan information. Eftersom man var nyfikon på vilka lurar som skulle medfölja kollade man ju på unboxingvideos/r (som iofs visar olika typer av lurar)

    Jag hade gärna sett ett par hyfsade lurar - om inte annat som extralurar när batteriet är slut i BT-headsetet...

    Tycker alltså oxå att det var snålt och har gnällt lite på Halebop som fortfarande har texten på hemsidan och ingen mer info. Vill man vara konsekvent borde man ju även skriva "Medföljer även en Z1 värd 6000 kr, instruktionsbok värd 16 öre, usb-kabel värd 29 kr och väggladdare värd 67 kr".
     
  13. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Nu är jag nöjd eftersom Tele2 skickade med både ett headset (i separat förpackning) och laddningsdockan (inkluderad med mobilen) i mitt paket när jag beställde min Z1.

    Jag vill gärna ha med ett headset i paketet, men tycker att laddningsdockan som man får med istället är ett väldigt vettigt alternativ.
    Så jag ser faktiskt dockan som en bra kompensation för det frånvarande headsetet. Faktum är att dockan är dyrare att köpa löst än original-headsetet som brukar följa med i Sony-kartongerna.
     
  14. Shaxnon

    Shaxnon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2013
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt varför folk klagar på att det inte ingår headset... Investera i ett riktigt headset som inte är skit så kommer ni förstå sen att det bara är positivt att ni inte får med skit i kartongen.
     
  15. drinside

    drinside Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A 9,7
    Tänkte bara slå ett slag här och säga att ni som saknar hörlurar och istället fick en laddningsdocka är välkomna att skicka mig ett pm så kan vi kanske byta? :)
     
    xzeros gillar detta.
  16. rekoil

    rekoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Cheeky :P