Problem: Inga signaler går fram vid samtal

Diskussion i 'Galaxy Note 8 - Allmänt' startad av Bilal, 1 apr 2019.

  1. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har sedan uppdateringen till Android 9 upplevt problem när jag ringer ut med min Note 8.

    När jag väljer en kontakt att ringa så hör jag bara första samtalstonen sedan blir det tyst. Efter en stund så svarar mottagaren precis som att tonerna ändå gått fram. Det händer inte hela tiden, men upplever det som att det sker mestadels av gångerna. Gäller inte heller någon specifik kontakt eller nummer.

    Använder Note 8 med Telenor som operatör.

    Har varit i kontakt med Telenor som säger att det inte finns några konstigheter från deras sida. Har även kontaktat Samsung som påstår att det ligger hos operatören.

    Vill bara veta om det är fler som upplever problem med samtal. Jag känner till en annan som också har Telenor och Note 8 som har samma problem som jag, och det började även efter uppdateringen för honom.

    Ett annat problem också (som jag endast upplevt när jag ringer frugan):
    Frugan har en S9 och många gånger så bryts vårt samtal när vi pratar med varandra. Även hon har uppdaterat till Android 9 och använder Telenor som operatör.
     
    foxman gillar detta.
  2. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, använder också Telenor.
     
  3. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Jag har också problemet. Går endast 1 signal sen tyst tills nån plötsligt svarar.
    Telrnor och Android 9
     
  4. murveldjuret

    murveldjuret Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag upplever inte samma problem. Ringer visserligen med Vimla, men de går ju i Telenors nät.
     
  5. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    505
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Samma, men jag starta om sen dess inte haft problemet mvh
     
  6. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, har också Note 8. Går en "halv" signal, sedan är det tyst. Ringde telenor som inte kunde se något, bad mig kolla om det funkade om jag satte mitt simkort i en annan telefon o funkade det då, så låg inte felet hos dem, utan i telen. Fungerar när jag sätter simkortet i annan telefon, så då är det telen som det är fel på... el rättare sagt, något har blivit fel i telen efter sista stora uppdateringen. Trodde att det skulle rättas till med de senare uppdateringarna som kom, men är likadant. Vissa enstaka gånger så går det fram signaler. Ringde till det fasta telenätet o då fungerade det med signalerna.. Fruktansvärt irriterande är det. Ringer man till samsung så får man standardsvaret att man skall fabriksåterställa telefonen.. det skall man alltid göra vid uppdateringar, säger dom.. men va fan, nu var det ju 3 st uppdateringar med väldigt kort tid mellan.. då är det ju inte lönt att sitta o återställa sin telefon mellan alla fabriksåterställningarma, det tar sin lilla tid att få telefonen så som man vill ha den ju.. Om ni kommer på en lösning så skriv den här så man kanske kan få ordning på sin telefon.

    Jag har också problem med att samtalet bryts, spelar ingen roll vem jag pratar med av mina kontakter, de flesta har telenor. Det händer oftast bara när jag ringer upp, väldigt sällan när jag blir uppringd som samtalet bryts, det kan brytas upp emot 4-5 ggr på rad när jag ringer upp, men ringer den andra upp mig efter ett antal "brytningar" så funkar det bra. Som sagt, väldigt sällan det bryts när någon ringer mig. Sjukt irriterande. :/
     
    Last edited: 14 apr 2019
  7. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ibland har jag stött på problem med att samtal inte kopplas fram, sms inte levereras och problem att höra andra parten (allt är inte på samma abonnemang :) ). Dessa har lösts med att kundtjänst gör en återställning av tjänsterna på abonnemanget. Det kanske kan lösa även det här problemet.
     
  8. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Jag vet inte var problemet ligger. Som sagt så säger Telenor att felet inte ligger hos dem och Samsung säger samma sak.

    Jag har nu nedgraderat till Android 8 och alla problem som jag hade med Android 9 försvann!

    Problemet skulle kunna vara Android 9 i kombination med Telenor.

    Därav är det intressant att veta om någon annan som använder annan operatör än Telenor har samma problem...
     
  9. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hmm, hur nedgraderar man? Trodde inte man kunde göra det om man väl uppgraderat.
    Ja jag tror också att problemet ligger i telenor o i komb. med android 9.
    Får signaler när jag ringer till andra operatörer o då har jag heller inga problem med att samtalet bryts.
     
  10. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag har inte märkt av problemen ni beskriver på min Note8. Om det är tur eller någpt annat vet jag inte. Är era lurar sålda för nordiska marknaden?
     
  11. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Ja, min köptes från Telenor.

    Använder du Telenor som operatör?
     
  12. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Jo, det går att nedgradera. Så länge versionen på Bootloadern är densamma.
     
  13. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja, jag har köpt min på elgiganten phonehouse.
     
  14. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du får jättegärna förklara hur man gör o vart jag hittar vilken version jag har på Boatloadern.. o är det krångligt.. man e nog lite väl gammal kanske för att ge sig på o greja med vissa saker
     
  15. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ja. Använder Telenor. Luren är köpt från webhallen och levererades med holografisk "approved for nordic operators"-sticker på boxen.
     
  16. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!
    Tror att mitt problem löst sig. Gå in under inställningar, mobilnätverk o kollar om LTE-röstsamtal är aktiverat om så är fallet så avaktivera den funktionen så tror jag att det skall funka hos er andra med som har dessa problem med att inga signaler går fram o samtal bryts när man ringer till någon inom telenors nät. Hos mig löste de sig iaf
    Misstänker att denna inställningen ändrats automatiskt vid uppdateringen till android 9, mig veterligt så har jag inte haft den funktionen på innan.
     
  17. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nahe, där va ja nog lite väl snabb.. det har inte löst sig.. de har löst sig så pass att om jag inte har LTE igång så går det signaler fram till den jag ringer till och samtalen bryts inte, men nu uppstod ett annat problem o det är att de inte går att ringa mig. :/ man kommer direkt till eurovoice. Ringt telenor idag igen o de skulle återställa mitt abonnemang, för det som händer är att min telefon inte kopplar ner till 3 G när jag stängt av LTE så då går det heller inte att ringa mig. Nu har jag satt på LTE igen efter att de återställt abonnemangen, men tyvärr så hjälpte det inte. Fortf bara 1 signal o efter 2 min o 8 sek så bryts samtalen, alltid efter ca 2.08 som samtalen bryts. Telenor skulle återkomma till mig i morgon o ja skulle göra ett par tester med att ringa olika samtal o notera när det bryts så de kan felsöka, så vi får väl se vad som händer nu framöver. Återkommer när o om mitt problem löses. Ni som har problem, ring till telenor o klaga så de kan felsöka o ev felanmäla till samsung. De säger att de inte fått in direkt några andra som klagat o haft detta problem. Så ring så de blir varse om problemet.
     
    Last edited: 26 apr 2019
  18. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem som dig. Både med signaler som inte gör gram och även att samtalen bryts efter exakt 2.08

    Jag har felanmäla detta till Telenor och även till Samsung.
     
  19. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Då får vi hoppas nu att de löser problemet. Det jag har fått göra nu, på inrådan från telenor, är att gå in under inställningar, anslutning, mobilnätverk och nätläge o ha endast 3 G nät. Så nu fungerar det att ringa även inom telenors nät utan att det bryts. Nu hoppas jag bara att de löser problemet snabbt.
     
  20. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Jag har nedgraderat till Android 8 (Oreo).

    Kände att det var allt för mycket problem och saker som inte fungerade med Android 9 (Pie)