Ingen Android 2.0 på HTC Magic

Discussion in 'Magic' started by greyhound, Nov 16, 2009.

1. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Men ärligt talat, om du har en ett år gammal SE (tvi tvi) inte får du en uppdatering som på OSet som den nyaste har. Tycker inte det är konstigt.
    Men med det sagt är det ju inte sagt att det inte kommer gå att lägga in 2.0 på en Magic. Det är just därför jag har en Androidtelefon, det finns en rätt rejäl community som löser det här själva....

2. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter 1år så kan man ju leva med det, men känns ju som man nyss fick Magicen i handen, 6 mån sen....

Aja, det blir väl till för mig med att lägga in en annan rom sen :)
    Känns lite segt men men, vad ska man göra, eller så får man väl tappa skiten på fyllan ;-) Så man blir av med skiten

3. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade de lämnat telefonen öppen för att flashas om med valfri rom så hade det inte varit ett problem att de slutat supporta den efter 6 månader. Men ni låser de in användarna till sin egen ouppdaterade rom. Det är det som är problemet tycker jag!

4. choffe

choffe Infant Droid Medlem

Telefon:
    LG nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG nexus 5
    Jag skrev till supporten igår och frågade om vi kommer att få 1.6 med sense iaf, detta svar fick jag:

Bäste HTC kund,

Tack för att du kontaktar vår kundtjänst. Vi är dedikerade till att erbjuda dig den bästa kvaliteten och besvara alla era frågor och funderingar.

Vi har ännu inte fått någpon bekräftad information angående Android 2.0 till Magic, i nuläget så är den enda informationen vi har är att Hero kommer då den, men inget om Magic ännu.

Samt, så finns det en ROM uppgradering för Magic tillgänglig på våran hemsida htc.com som kommer uppgradera till Android 1.6

Vänliga hälsningar,
    HTC kundsupportteamet
    HTC Corp Global Service Division

5. robocik

robocik Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Undrar var på deras hemsida... ser ingen ny uppdatering på svensk HTC...
    Be de skicka en länk ;)

6. choffe

choffe Infant Droid Medlem

Telefon:
    LG nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG nexus 5
    Jag har kollat runt även på "icke svenska" hemsidan och finner ingen 1.6 uppdatering där heller.

Har dragit iväg ett mail till för ett litet tag sedan, får väl se när jag får svar.

Är ju skandal om magicen inte ens skall få 1.6 med sense.

7. robocik

robocik Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Man får en känsla av att de vet ingenting där borta...

8. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad gäller uppgraderingar osv. Jag tycker själv att det är lite dåligt av HTC att inte släppa 2.0 till Magic, men samtidigt kan jag förstå dem. Som utvecklare är man vid att tänka "uppgraderingar av minor version skall gå, uppgraderingar till ny major version kan ev gå, men brukar kosta extra"

Enligt den logiken borde HTC släppa 1.6 och buggfixar till 1.6 till Magic, men inte 2.0.

9. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag känner väl mer att, hade jag väntat 2v till och valt en Hero så hade jag fått allt jag velat, känner mig ju rätt blåst på allt nu.

Ge mig 1.6 med Sense så får det duga, men att ge oss ingenting, ja, det blir aldirg mer en HTC för min del. ska gå tillbaka till SE, dom kan va usla men inte värre än HTC.

10. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det gör dom inte, dom hänvisade mig till :

Den uppgraderingen du behöver är den som las upp den 2009-10-27

:D och när blev den 1.6? :D:eek:

11. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ändra så spelar supporten bara dumma eller så är de helt blåsta. Till och med jag vet mer om Android än dom känns det som.

12. djungelmums

djungelmums Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo visst men som anhängare av iPhone sen dag 1 (2G) så är jag iaf. van vid att det kommer uppdateringar kontinuerligt.

Jag har VÄLDIGT svårt att se att det är hårdvaran som inte räcker till/är för gammal på magic, speciellt 32A då den i princip har samma hårdvara som heron?

iPhone 2G har fått ända upp till 3.x och deras hårdvara har uppdaterats med åren.

Känns som sagt som en uråldrig syn HTC har på telefoner genom att släppa taget om dom gamla för att man just ska köpa "den nya telefonen med 3 nya funktioner".

13. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är vä'l därför många väljer Iphone faktiskt, man har alltid en uppdaterad telefon. Jag valde ju Andriod och HTC om förhoppningen att dom hade samma tänk, men icke sa nicke, jag tror tillverkaren som väljer samma väg som Apple kommer vinna mycket på det, givet mitt val vid nästa köp.
    Mer HTC blir det ju inte.

Kanske får bli en Iphone trots allt tills slut, jag som hatar skiten.....

14. fregor

fregor Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta ville jag tagit med en stor nypa salt, HTC supporten vet väldigt lite vad dom pratar om, har haft flera missförståelser med flera frågor gällande Android och Magic. Förstår inte helt varför en av supportfolken skulle fått veta detta oavsett..

Förvånar mig inte om Magic inte får 2.0, men det får väl så vara. Magic är ju inte särskilt i fokus längre. Det är väl Hero som gäller.

15. RoyMunson

RoyMunson Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Om inte HTC kommer med BEKRÄFTAD information om hur det blir med uppdateringarna till Magic och att det kommer Minst 2.0 med sense så ska jag av principskäl aldrig mer köpa en telefon av HTC. Som flera sagt innan.. har man precis köpt en ny mobil ska den fan ha bra uppdateringar annars kan dom fara och flyga....... kommer dock aldrig gå över till Iphone, hur många uppdateringar det än kommer till den ;)

16. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Svar från (Nordics Support (Tech)

man blir inte klok..

17. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Att jämföra med iPhone fungerar ju inte. Där är det EN telefon/hårdvara att anpassa sig till! Säga vad man vill om support från HTC, Samsung o.s.v. men så kan man inte jämföra.

18. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hmm...
    När inte ens supporten själva vet vad som kommer att hända med deras produkter och lämnar direkt felaktig information (någon av dem måste ju ha gjort det eftersom de säger olika saker), ja då sjunker mitt förtroende för det företaget markant.
    Jag kommer förmodligen klara mig utan denna uppdatering om så skulle bli fallet, men i så fall kommer jag aldrig mer välja HTC av princip-skäl. Tycker det är allvarligt om man "skiter i" vissa kunder som var heta på det och köpte en Magic precis innan Hero släpptes. Detta är inte försvarbart eftersom det inte finns några hårdvaruskäl till att endast Hero skulle klara denna uppdatering.
    Nej, jag hoppas att det var en missuppfattning från Supporten första gången, annars är nog HTC körda på den ständigt växande Android-marknaden i framtiden.

19. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

iPhone... alltid en uppdaterad telefon? Är det därför otroligt många "jailbreakar" telefonen? Nja.

20. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är lite så jag resonerar också, Sense känns ju som ett krav, samma hårdvara i Magic som Hero, hade dom uppgraderat hårdvaran hade man väl kunnat köpt att dom bara valt att släppa Magic vid 2.0 utan Sense men nu är det ju samma smörja i lurarna.

Som fler säger, rent princip själv ska jag aldrig mer köpa en HTC om det inte blir Sense o 2.0. Därefter kan det vara.