Ingen Android 2.0 på HTC Magic

Discussion in 'Magic' started by greyhound, Nov 16, 2009.

1. msen

msen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar som att version 2.0 kommer med HTC Passion (Dragon) som släpps i mitten av december. Det finns säkert en ekonomisk vinning i att försöka förmå så många som möjligt att byta till denna telefon istället för att uppdatera sin Magic. Kanske är jag lite konspiratorisk.

2. kigurai

kigurai Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samtidigt är det nog väldigt få som har råd/möjlighet att byta en 5000 kr smartphone var 6:e månad. Så att försöka locka över Magic/Hero-köpare till en ny telefon redan nu är antagligen relativt hopplöst.

3. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det e bara roota skiten, jag var ganska ointresserad av det men HTC gör inte ett skit så ska man ha 2.0 i en Magic blir till o lösa det själv och det funkar utmärkt med all support man kan få här :)

4. msen

msen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick följande svar från HTC's support när jag frågade om uppgradering till HTC Magic.

Tack för din förfrågan gällande HTC Hero

Den enda bekräftade informationen vi har just nu är att hero'n kommer få uppgradera till Android 2.0, dock så har vi fortfarande inte någon information om vilken uppgradering magicen kommer få. Just nu kan jag bara råda dig att hålla koll på htc.com för mer information samt när en uppgradering släpps så är det via htc.com den kommer finnas tillgänglig.

Om dessa åtgärder inte har hjälpt, låt mig veta det genom att svara med hjälp av länken nedan och så kommer jag gärna kolla åt dig igen.

Vänliga hälsningar,

HTC kundsupport
    HTC Corp Global Service Division

5. joma74

joma74 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

6. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är fortfarande inne på att det handlar om användarupplevelse. Om 2.x inte fungerar bra nog på G1/Magic så kommer HTC inte släppa en officiell uppdatering till dessa eftersom det vore affärsmässigt sämre än att släppa en ny mjukvara till än äldre telefon som fungerar bra - men då lär dom släppa en upphottad 1.6.x med Sense istället, för jag tror inte att dom skiter i G1/Magic-kunderna, där har Apple höjt ribban med sina uppdateringar och tror HTC tittar en massa på Apple faktiskt (eller vilken mobiltillverkare gör inte det idag, hehe)...

7. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Dec 3, 2009
  8. msen

msen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr är jag en av de som köpte en HTC-telefon av märket Magic. Utan att behöva skriva något förstår alla ägare av en sådan hur besviken man känner sig. Jag är inne på att köpa en ny telefon och funderar på om jag ska skaffa en iPhone eller fortsätta med Android. Vilka fördelar respektive nackdelar har Android gentemot iPhone?

9. robocik

robocik Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker att Magic är fortfarande en underskön telefon, den gör sitt jobb plus en massa andra... som en icke jailbreakad iphone inte kan... och kan man jailbreaka sin iphone så kan man ju rota sin magic och få tillgång till ett gäng olika romar...
    en happy magic ägare ;)

10. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr? Magic är väl den telefon man kan göra mest med sett till custom ROM's o.s.v..? Det har absolut snurrat in alldeles för mycket på den här uppdateringens komma- eller inte komma...

Min gissning: När uppdateringen till 2.x släpps till Hero så tar det max en vecka innan det finns en stabil och kanonsnabb custom-ROM till Magic.

Och visst har Iphone sina fördelar, men jag hade inte bytt åt det hållet faktiskt... Håll dig kvar vid din Magic fram till våren och ta sen en titt på HTC Bravo när den kommer - tror knappast Iphone matchar nåt med den...

11. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker du ska prova och roota den, jag var väldigt skeptisk till det men till slut gjorde jag det, är mer än 120% nöjd :) Hur bra som helst nu :)

12. msen

msen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad blir bättre om man rootar sin telefon? Är det som att typ byta operativsystem? Blir texten fortfarande på svenska? Kan man ladda ner appar då? Även sådana som bara funkar till 1.6 och 2.0? Är det olagligt? Varför rootar inte alla sina telefoner, vilka nackdelar finns det?

13. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör den officella Hongkong versionen som är släppt till Magic med Sense, allt funkar, lagt in tillägg så jag har svenska menyer och ordbok i sms/mms :) Går som en klocka, inte strulat 1sek med "Butiken" eller något annat :) Det är appar till 1.5 man har tillgång till dock :)
    Inte provat Hero romen...

Tycker du ska köra :)

Får hålla med tidigare talare, det har snöat in för mkt på vad HTC faktiskt släpper, insåg själv när jag rootade att det finns ju alla möjligheter i världen med denna telefon :)

14. raptor

raptor Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Coolt Gojz. Tänker köra samma väg som du. Speciellt för svenska menyer.
    Vilken guide använde du? Min är original utan root eller något.
    :)

Edit: Har du 32A eller 32B?

Raptor

15. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag körde med goldcard på min 32A så du börjar på samma ställe som mig, min var orginal root med :)
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3501

Kolla här :) När du gjort ditt coldcard så följer du denna :) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=589722

Sen slänger du in barcode scanner från butiken när det e klart och sen läser du in dessa QR koder https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3742 som finns i tråden :) så har du svenska :)

16. msen

msen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken ROM är bäst till Magic? Jag vill gärna ha svenska menyer etc. Jag har 32A alltså en Magic som det står HTC på baksidan.

Jag har forskat lite och det verkar vara Cyanogen som gäller.

Last edited: Dec 12, 2009
  17. robocik

MINA ENHETER

Prövade den häromdan, men ärligt talat kan jag inte fungera utan sense :) så för mig är det denna som gäller
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=593759
    blixtsnabb :) baserad på original sense för magic.

18. robocik

MINA ENHETER

19. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker Hongkong Romen med Sense är grym, sen kör man Locale2 och får svenska menyer :)

20. NalydBob

NalydBob Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad heter Hongkong Romen/eller var hittar man den? Och hur menar du med "kör Locale 2 och får svenska menyer" - är det ett program anpassat till den romen som fixar detta?