Fråga: Ingen lampa och SD-kort?

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av Jocce81, 21 aug 2012.

1. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Har idag en Desire S som jag egentligen är nöjd med, men man blir alltid sugen på att uppgradera lite :P

Fastnade rent spec-mässigt för One S, men verkar som det inte finns någon lampa och ingen SD-kortplats? Stämmer detta?

Någon som gått från en Desire S till One S? Hur upplever ni bytet i sådant fall?

/Jocce

2. metttermeck

metttermeck Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den har visst en lampa och en enligt mig bra kamera. Min första htc så jag kan inte svara på skillnaden mellan den och desire s, men jag är grymt nöjd med den.

Men den har tyvärr inte SD plats men det följer med ett konto på dropbox vid köp.

3. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Ah, läste på något ställe att den inte hade lampa nämligen!
    Bra det då, även om jag inte använder lampan till kameran speciellt mycket så använder jag den som ficklampa titt som tätt :)

Ah, ersätter i mina ögon inte riktigt SD-kort då man måste vara uppkopplad, men alltid bra! Hur stort konto får man?
    Kan man koppla ihop det med sitt redan befintliga dropbox-konto?

/Jocce

4. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Tror man får runt 20 GB, det är bara att koppla ditt befintliga konto.

5. Beer

Beer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag gick från en Desire S till One S strax innan sommaren. Rent spontant kan jag nämna följande punkter:
    -Flytet i telefonen är helt fantastiskt i jämförelse (olika operativsystem)
    -Många har synpunkter på skärmen (pentile) men jag tycker inte att det stör. Man zoomar ändå in då det inte syns...
    -Batteritiden är sämre än Desire S, ganska stor skillnad. Det man märker är att skärmen drar väldigt mycket då den är i gång. Jag får ut strax över 2h skärmtid innan batteriet är slut (automatisk ljusstyrka och sync igång).

Rent allmänt är jag nöjd med telefonen och ångrar inte valet.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

6. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Humm, hur får man tag på sitt dropbox-konto?

7. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Vad är det som folk har åsikter rörande skärmen?

Hm, sämre batteritid suger juh, då jag redan nu tycker Desire S:en har lite klent batteri :(

/Jocce

8. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

LED finns... microsd är bara att glömma...

9. Beer

Beer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skärmen har inte den bästa upplösningen... Tittar man onaturligt nära så blir det lite pixligt... Till dess fördel så syns skärminnehållet mycket bättre i solljus (jämfört med Desire S och de flesta andra). Men som sagt, inget som stör eftersom man zoomar när texten är för liten.
    Angående batteritiden så får man se till användandet. Två timmars skärmtid är ganska lång tid om man inte har skärmen igång hela tiden. Vid "normalt" användande (för mig), dvs kolla mail, facebook, forum, samtal, sms, surfande mm så räcker batterier hela dagen (ca 20% kvar på kvällen). Jag räknar med att en normal smartphone i dag behöver laddas under natten för att slippa batteeitorsk dagen därpå.
    Min gamla Desire S laddade jag också varje natt (kändes som om den drog mer i bakgrunden än denna, kommer inte ihåg hur lång skärmtid jag fick ur den...).

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

10. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Mitt batteri håller två dagar lugnt under normala omständigheter, och en dag om jag använder den mycket till något särskilt (typ ett spel eller så). Klart godkänt med andra ord.

Det inbyggda minnet är på 16 GB totalt, och platsen för vanliga filer såsom bilder, musik och video är på c:a 10 GB. Detta räcker för min del gott och väl. En fördel är också att detta minne både läser och skriver snabbare än vad ett SD-kort hade gjort. Man hade naturlgitvis kunnat ha både och men jag saknar faktiskt inte ett SD-kort alls.

Att man inte kan byta batteriet om några år ser jag dock som ett litet problem.