Fråga: Ingen Razr till 3

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av Drenken, 15 nov 2011.

  1. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tyvärr alla 3-abonnenter, 3 har valt att inte ta in Razr i sortimentet. Jag kontaktade Erik Hörnfeldt (PR & informationsansvarig på 3) och på min fråga när 3 skulle börja sälja Razr fick jag till svar; Nej, vi har valt att passa på den.

    Huruvida detta är skrivet i sten kan man diskutera, 3 brukar ha en förmåga att plocka in de flesta high-end lurarna, varför jag anser det vara rätt märkligt att de valt att inte ta in en så pass hypad och hyllad lur som Razr.

    Har kollat runt hos andra återförsäljare som säljer subventionerade lurar med abonnemang, men har inte hittat någon som säljer abonnemang till 3. Katshing, Siba, Netonnet, Dustin m.fl. ingen erbjuder 3-abonnemang till deras telefoner. Någon som vet hur det ser ut hos The Phone House? Får man samma "deal" vid förlängning hos andra återförsäljare som man skulle fått vid förlängning hos sin operatör?

    Nåväl, ser ut som jag kanske får överväga att byta operatör helt enkelt...
     
  2. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    På Phone House kan du köpa olåsta mobiler med 3's abonnemang, dock inte med samma erbjudande som om 3 skulle eller har. Dock ökar det möjligheten för kunden om dem har en modell som 3 inte har. :-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ska kolla upp det, är inget större fan av the phone house men kan dom hooka upp mig med en någorlunda schysst deal med 3 och Razr kanske jag får ändra åsikt om dem
     
  4. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Nån som vet om telia säljer razr i sina butiker?? Står inget på hemsidan iaf om den ännu?
    Har närmligen ett present kort på 6lax som jag fick som plåster på såren när jag teckna abonemang o telefonen jag fick med va DOA... Så hade dom inte S2:a inne då...
     
  5. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Än så länge verkar det som ingen svensk operatör har tagit in den.. helt otroligt
     
  6. Mircwar

    Mircwar Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite. Jag har idag abonomang hos Tre som jag sen några dagar tillbaka kan förlänga, kan jag gå till Phonehouse och förlänga mitt abonomang och välja en Razr? Förstår om det blir lite dyrare än om jag skulle fixa en deal hos Tre men dom har ju inte Razr.
     
  7. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Japp, du sitter i samma sits som mig. Jag ska ner till The Phone House snart och deala lite. Kan uppdatera här om hur det gick
     
  8. Mircwar

    Mircwar Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej. Ja berätta gärna vilka erbjudanden dom kunde ge
     
  9. Mircwar

    Mircwar Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ringde och pratade med en Phone House butik och frågade ang Razr och personen jag pratade med påstod att dom inte kunde sälja den med abonnomang. Varför visste han inte. Möjligtvis längre fram i tiden sa säljaren.

    Drenken: Vad fick du för svar utav Phone House?
     
  10. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    När vi nu ändå snackar abonnemang och Tre, varför tänker ni er att stanna kvar hos dem? Jag har mina dubier, tycker fakturan stuckit iväg ganska rejält, om jag jämför med bekanta som har Halebop. Eller missar jag något?
     
  11. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Märkligt, jag lyckades lösa ut en Razr mot en förlängning på mitt 3-abonnemang, inga som helst problem. Jag gick in på butiken på Sveavägen i Sthlm, grymt hjälpsam dalmas i kassan som hjälpte mig för övrigt.

    Dealen jag fick var pott 499 i 18 månader, + 1499 kr. Dom 1499 kr, som jag självklart inte ägde, kunde jag ta på avbetalning. Dom kör någon kampanj nu så det var helt räntefritt i två år, utan smygavgifter, aviavgifter eller annat trams inbakat, så jag betalar minst 63 kr/mån till The Phone House i 24 månader, vilket jag kan betala in fortare om jag nu känner för det.

    Rätt ok deal ändå. Jag jämförde på 3:s hemsida innan jag gick ner för att få en känsla över hur Phone House priser låg. Jämför man med Nokia N9 som ligger i ganska exakt prisnivå som Razr (enligt prisjakt), så skulle ett 18 månaders abonnemang hos 3 med N9 16 GB bli 548 kr månaden med 499 pott abonnemang. D.v.s. 49 kr/mån för N9 med 499 ab i 18 mån hos 3, medan jag fick Razr för 63 kr/mån hos The Phone House.

    Jag undviker helst 24-månaders abonnemang, händer alldeles för mycket på mobilmarknaden för att man ska palla sitta fast med ett 24-månaders abonnemang. Jag kollade dock upp 499 pott / 24 mån hos The Phone House. Tar man en Razr med pott 499 i 24 månader betalar man inget extra för mobilen.
     
    Last edited: 16 nov 2011
  12. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Beror lite på vad ens omgivning har. Jag har jämfört alla operatörer, och med tanke på att säkert 50 % av mina vänner har 3, min flickvän och mor, så är 3 helt klart billigast för mig. Har lagt till 3 friends 69 i mitt abonnemang vilket gör att jag ringer och sms:ar gratis till 3-abonnenter samt det fasta nätet.
     
  13. Mircwar

    Mircwar Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Man verkar få olika svar beroende på vem man snackar med. Så här blev svaret när jag frågade på Phone House Fb sida : "Motorola Droid Razr kommer att finnas med 3Pott 499 i 24 mån och då ingår mobilen. Enligt vår senaste leveransinfo kommer den in i början av dec" . Men kul för dig att du fick tag på en iaf, nöjd med den? Själv skippar jag nog Razr och köper en Galaxy Nexus istället .
     
  14. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag kollade lagersaldot på The Phone Houses hemsida, där ser man hur många de har inne för varje butik. När jag kollade var det iaf runt en 5 butiker i sthlm som hade dom inne i lager. Så du kan ju kolla lagersaldot och ringa direkt till butiken istället så lär du säkert kunna få ett vettigare svar.

    Jo jag är väldigt nöjd med den so far. Har inte hunnit testa den så mkt, men den känns väldigt kompetent. Snyggare IRL än på bilder, grym kvalitetskänsla.
     
  15. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Telia har den i sitt sortiment nu, så butikerna borde ha den hemma.
     
  16. Maverickgoose

    Maverickgoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    The phone house har jag alltid ratat, mest pga deras onormalt höga priset.
    Kom ihåg när jag köpte min razr maxx 2006 och då ville TPH ha ~1800 kr mer jämte ett annat internetbaserat företag.
     
  17. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Har precis fått hem min Razr köpt från Phonehouses hemsida med 3Pott 399 i 18 mån.
     
  18. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER