Problem: Ingen täckning!!

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av DiiM, 13 okt 2013.

1. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

2. Angshed

Angshed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag som har tre och vet att tre stödjer fast dormancy undrar ju såklart om det är nåt jag ska köra med eller inte... kan inte tekniken.

5. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Tar två flugor i en smäll. Som jag fattat det utav de som skrivit om detta så om operatören stödjer det så ska man använda det. Men om inte operatören stödjer det så är det bättre att stänga av det då det verkar dra extra ström.
    Givetvis kan man ju experimentera om man är osäker, är ju inte mer än att man slår på det ifall det vart värre.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

förvisso ;) tre kräver att alla telefoner skall stödja tekniken vet jag men sen undrar man ju hur det används... tycker tre har ett ytterst märkligt fungerande nät många ggr...

7. hallonballon

hallonballon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Exakt detta problem upplevde jag idag! Jag har tidigare kört 4g på telefonen men tänkte att jag skulle köra lite 3g för att se om batteritiden förbättrades ytterligare. Med 4g tappade den inte dataanslutningen.
    Jag har 4g.tele2.se som APN. Men comviq kontantkort har väl inget stöd för 4g? Ändå fick jag jäkla bra fart när jag körde 4g. Skumt det med. Det är nog något med comviq då, kanske fel APN?

8. VinciHoc

VinciHoc Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har 3 som operatör och haft problem med att sms:s inte skickas när jag är på jobbet samt tappat täckning.
    Efter jag disabla så har jag inte haft något mer problem med detta.

Konstigt eftersom 3 ska stödja det enligt föregående postare?

9. Angshed

Angshed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jaså, ja det är Comviq kontantkort jag har. Jag provade att ändra APN till mobileinternet.tele2.se eller vad det nu hette men det gjorde ingen skillnad, det blev bara långsammare uppkoppling och mottagningen flackade upp och ner mer.

När jag har APN på 4G så får jag också en jäkla hastighet, ca 17mbit trots att jag bara ska ha 6mbit så där klagar jag inte. Men felet måste ligga i telefonen då jag även har en Nexus 4 men där är det inga problem alls och LG har ju tillverkat båda två.

Det blir väl en DOA igen på lördag men jag vet i fan om jag är så sugen på att få ytterligare en att prova. Kanske man skulle vänta på Nexus 5 istället, suck.

EDIT: Jag satte nu in SIM-kortet i min N4 och kollade vad det var för inställningar där, det skiljde sig lite från min G2 så jag skrev in det i G2:an nu, får hoppas att det fungerar bättre. APN som var i min N4 var "internet.tele2.se".

Last edited: 24 okt 2013
  10. hallonballon

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tror tyvärr inte DOA hjälper det är nog något i mjukvaran iaf om vi båda är drabbade. Eller våra SIM kort kanske. Det är ju med SIM kortets hjälp anslutningen upprättas. Nåja får väl köra 4g då. Har dessutom mycket bättre täckning då än med 3g ☺

11. Angshed

Angshed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

SIM-kortet är jag tveksam till att det är då det fungerar bra i min N4. Då kan det alltså vara ett mjukvarufel men eftersom LG tidigare har varit så dåliga på att fixa till sin mjukvara (från vad jag har hört) så vet jag inte om jag vågar chansa på att det blir löst inom en snar framtid. Man har ju bara 7 dagar på sig att göra DOA, sen är det garantiärende med flera veckors reparation och annat.

Vi får se, ska som sagt prova dom inställningarna som fanns i min N4.

Det är väl ingen nackdel för dig att köra 4G? ;)

12. hallonballon

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nej förvisso inte men jag tänkte jag kanske spar lite batteri på så sätt
    Men har provat med enbart EDGE/GSM hela dagen och märket inte att batteriet varar något direkt mer än med 4g. Det tar dessutom längre tid att öppna saker så skärmen får vara på längre

Möjligtvis blir det lite bättre batteritid just för att man drar sig för att till exempel öppna Youtube hehe

Det blir o köra på med 4g då. Tyvärr försent för en DOA för min del men hade inte klarat av att skiljas från luren i vilket fall tror jag haha

13. Angshed

Angshed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu har jag satt i ett nytt sim-kort i mobilen och det verkar lösa problemet, då var mitt gamla kort bara 2 år gammalt ändå.

Nu har även jag 4G :teeth: men min signalstyrka sjönk avsevärt så jag ändrade från "GSM/WCDMA/LTE auto" till "GSM/WCDMA auto" och har nu full mottagning och 3G, fortfarande med ca 17Mbit ner.

EDIT: Jag har även stängt av Fast Dormacy, fast det gjorde jag innan jag satte i det nya sim-kortet så jag vet inte hur mycket det hjälper.

Last edited: 25 okt 2013
  14. hallonballon

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

17Mbit med 3g? galet! Är det ens möjligt? Vad mäter du med förresten? Kolla gärna om du tappar dataanslutningen över mobilnätet igen efter att ha Wifi på under några timmar. Natten kanske, för på dagen kan man ju inte låta bli luren

Hm mitt SIM är med typ 2 år. Kanske man skulle be om ett nytt

15. Angshed

Angshed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Javisst kan man det, med HSPA+ tror jag att man kan komma upp i ca 32Mbit med. Jag mäter med bredbandskollen.

Jo jag tänker kolla i morgon igen efter natten men det brukar sluta efter några timmar med wifi men idag har det fungerat i alla fall.

Ignorera det röda strecket, jag råkade bara spara det så utan att se det.

16. SelassieI

SelassieI Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena, tänkte se om någon har hittat någon lösning till detta problem. Jag har stängt av både MLT samt fast dormancy, vilket förbättrade ganska mycket, men inte helt.

Undrar nu om det kan vara LG's radio som spökar och om det då kanske hjälper att slänga in CM eller någon annan rom.

17. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    575

MINA ENHETER

Har 3, min täckning blev signifikant bättre sedan jag ändrade från "endast WCDMA" till "GSM/WCDMA auto".

18. Citruz

Citruz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har själv Telia som operatör och har haft lite problem med att jag tappar täckning då och då. Den hittar dock tillbaka efter ett litet tag, men störande hur som helst.

Har nu stängt av LTE då mitt abonnemang inte stödjer 4G, samt stängt av fast dormancy på telefonen då Telia fortfarande inte stödjer FD i sitt nät (tog just kontakt med deras support och fick svaret att de fortfarande är i testfasen, men att det kommer tas i bruk inom "snar" framtid..).

Återkommer med resultat om ett par dagar om det har gjort någon skillnad vad det gäller täckning/batterisluk.

19. MatsGF

MatsGF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Hur ställde du in fast dormancy?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

20. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 232
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    I dialern: 3845#*802#

Sen "settings" och längst ner i den menyn.