Ingen Tjänst / No Service när telefonen låst

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av loftux, 12 maj 2011.

1. loftux

loftux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har noterat att när jag går från låst telefon så står Mobilnätet i läge "Ingen tjänst" och visar motsvarande rödkryssikon. Har grafiskt lås påslaget.

Så fort jag låser upp telefonen så kommer kontakten med mobilnätverket tillbaks/ikonen ändras.
    Det verkar uppträda när jag haft telefonen igång en längre tid utan omstart.
    Kör med Telia.

Så antingen
    -Visar den bara fel ikon/status i viloläge, och byter snabbt till rätt. Kan jag leva med.
    -Eller så tappar arc:en kontakten med mobilnätverket, vilket är allvarligt om man då faktiskt tappar samtal.

Någon annan som noterat motsvarande?

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

prova och dra ut batteriet.Har kontaktat supporten har problem med att komma ut på nätet,har Halebop och det går ju i Telias nät

Last edited: 12 maj 2011
  3. loftux

loftux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har jag gjort 1 gång mellan de gånger jag noterat detta. Är inte heller relaterat till något som ligger och drar extra kräm, har kört 1,5 dygn och har 50% kvar när det inträffade igen. Startade om, och då verkar det försvinna. Få se när och om det dyker upp igen (vilket det gjort tidigare, detta är andra gången jag reagerar).

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Har du widgetsoid installerat? jag fick mycke felmeddelande på olika saker när jag hade widgetsoid installerat avinstallerade appen och mina problem försvann

5. loftux

loftux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, den har jag inte.
    Den slår snabbt över och visar nätkontakt, det bara blinkar till i läget "Ingen tjänst", så det gäller att titta på telefonen när du börjar väcka den för att se det. Just nu fungerar det bra eftersom jag startat om. Har heller aldrig haft problem med nätkontakt när telefonen väl är vaken. Det enda jag är orolig för är att den faktiskt inte har nätkontakt så att jag missar samtal. Ingen har klagat på att jag inte varit nåbar än.