Ingen vibrering vid mottaget mejl/meddelande

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Quist, 27 apr 2010.

  1. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har stött på ett problem där telefonen vägrar att vibrera när den tar emot ett meddelande eller mejl (SMS, Exchange, POP3, Gmail). Det fungerade fint tills nyligen.

    Jag har kontrollerat att den generella inställningen är att vibrera vid notifieringar samt kollat i varje app att vibration är vald (att den ska vara på). Jag har självklart startat om telefonen flera gånger och testat men den vill inte. Har tom avinstallerat alla de sista apps som jag hade lagt in.

    Har sökt lite överallt och det är många som klagar över det här problemet men det verkar inte vara någon som verkligen löst problemet. Antingen installerar folk någon applikation som löser det, problemet försvinner av sig själv eller så ger folk upp. Jag vill gärna lösa det här utan att installera något onödigt - det borde fungera som det ska utan. Samtidigt vill jag veta vad jag ska göra för att fixa det om det råkar försvinna i fall det händer igen.

    Är det någon annan som haft det här problemet och löst det?
     
  2. Dusse

    Dusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem! Men min har aldrig vibrerat vid sms. Bara när de ringer. Har kontaktat HTCs kundtjänst å deras tips var fabriksåterställning. De hjälper inte så nästa tips vart att skicka tillbaka den till 3 å få den utbytt.
     
  3. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag läste en annan som kommenterade att det verkade uppstå när batteriet gick ner till varningsnivån. Jag har provat att ladda upp till 100% men det verkar inte återställa det.

    Vill verkligen inte återinstallera allt men hellre det än att behöva skicka in telefonen då allt annat funkar perfekt.
     
  4. Dusse

    Dusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skumt, men va f-n ska man göra? Jag återställde å de hjälpte inte. Nån app som vibrerar, vilken i så fall?
     
    Last edited: 27 apr 2010
  5. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Till slut bestämde jag mig för en hard reset i alla fall.

    Första gången jag gjorde det så valde jag OK när den frågade om den skulle återinstallera den sparade backup men när jag väl hade fått upp mina konton så vägrade den fortfarande att vibrera.

    Då körde jag hard reset en gång till och valde Cancel vid backup återinstallationsfrågan och nu funkar det fint igen.

    Jag tror att antingen gick det fel med något av mina apps eller så kan det ligga något i att det stängs av när batteriet blir lågt men har svårt att återställas igen.

    Försök hard reseta igen och se till att du inte återinstallera den automatiska backupen. Eftersom den vibrerar vid samtal så måste det vara något slags mjukvaruproblem och jag tycker det är lite drastiskt att behöva skicka in den eller byta ut den för en sådan sak. Lycka till vad du än väljer att göra.
     
  6. Dusse

    Dusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat att göra som du. Reset utan att återställa från minneskortet. Då vibrerar den! :) Tyckte oxå de va konstigt att behöva skicka tillbaka den. De måste som sagt vara mjukvarans fel. Hoppas den inte slutar funka nu bara.
     
  7. pabe03

    pabe03 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, jag har hittat en lösning på detta problem utan att behöva göra hard reset.

    Dra ner "sound manager" från market, efter installation, gå in i "vibrate settings" genom "menu". Välj "Vibrate whenever possible" under notification settings.

    Voila!
     
  8. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kan man förvänta sig en uppdatering om detta?