Problem: Inget tangentbord?? Mobilen dog och nu finns inget tangentbord?!

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Sophfia, 14 jan 2015.

  1. Sophfia

    Sophfia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min G3 dog idag, vägrade starta. Satte i laddaren och den började ladda på 25%. Så batteriet var ju inte slut. När jag väl lyckades starta den så funkade allt förutom tangentbordet. Det kommer inte fram något tangentbord när jag skulle skriva. När jag går in på inställningar och sedan G3 tangentbord eller vad det heter så blinkar bara mobilen till och jag kommer inte in där ordentligt! Man väljer ju svepinställningar osv där. Jag har testat och starta om flera gånger utan resultat. Tror ni det kan hjälpa och ta ur batteriet? Problemet är att jag har ett skal på som sitter som berget! Omöjligt att få av det :( Suck!! Jag har inte gjort uppdateringen till senaste...lvad det nu heter...lollipop?

    Någon som varit med om detta? Den har aldrig dött, hängt sig eller buggat förut. Jag har väl haft den i ca 2 veckor....:/
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Har du testat att logga in på en dator och installera ett annat tangentbord som Swiftkey?
    Skulle annars rekommendera en fabriksåterställning då inget annat verkar strula.
     
    indika gillar detta.