Lite tråkigt detta. Har sökt runt hela Sthlm efter en portal att ta över, men utan lycka. Har fyllt min "bar" med 3000 nånting, och kan inte levla vidare. Kan inte göra nånting eftersom jag inte får tag på någon portal? Eller är jag helt ute och cyklar? Kan man göra nånting i det här spelet?
Klart du kan! Besök Ingress Intel för att lokalisera din närmaste portal (du kan behöva flytta kartan något). När du väl hittat en portal är det bara att köra på... Har du gjort träningsuppgifterna kanske jag borde ha börjat med att fråga; annars finns det ett par "Missions" som man kan göra i början för att lära sig hur spelet går till. Håller på att arbeta på ett "How to Play Ingress"-dokument på svenska... Finns redan något på engelska som förklarar ungefär vad det går ut på och vad man ska göra; men har aldrig riktigt gillat det...
Tutorial har jag redan spelat igenom, så grejar att ta över en portal om jag hittar en. Har dock scrollat runt på den kartan i säkerligen över en timme och inte hittat en endast portal! (Bor i Solna)
Bara jag som inte fått en invite på över en månad? Skickat från min Sony Xperia Acro S via Tapatalk 2
Försöker gå igenom träningen men jag fattar inte vad jag ska göra här. Någon som vet? Har försökt med långtryck på portalen och även med att ställa mig på "paketen". Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Var ju ett evigt tjat om invites i denna tråd. Det finns ingen tråd där BARA de som faktiskt har börjat spela kan diskutera själva spelet istället? Jag började i vilket fall spela igår. Har dock ganska snabbt insett att spelet inte är så himla kul om man bor långt ute på landet. Närmsta portal är sex mil bort och det känns ju inte riktigt som att man åker sex mil i det här vädret bara för att testa hur det är att hacka en portal. Får väl ta lite bilder på saker som jag tycker är intressanta och se om jag får till några nya portaler, men tills dess är det ju inte mycket mer att göra... /Daniel
Sen även om det finns portaler, så "äger" någon annan skiten. Så man kan bara hacka fram lite grejer, sen tar det evigheter för att ta över en portal. Skittråkigt spel imo
man ska också om man har vapen attackera sköldarna så dom blir svagare vad jag förstått, fast som ensam spelare är det rätt slött att göra , man ska ju vara flera som samarbetar trots allt. Och det verkar som fler är på Enlightened än resistance så av nån anledning är det svårare då där jag bor (malmö) så är alla portaler gröna lol.. har försökt hacka och attackera utan framgång för man kan tydligen utan att vara nära zonen ladda resonators som är försvar till portals man vill ta över.
som turfare måste jag säga att ingree är helt outgrundligt skittråkigt och segt spel... lots of fuss about nothing..
Ser ut som att man kan ge invite om man lägger in användarens e post. Jag kanske har fel :-P Så nu har jag gjort alla tränings uppgifter och nu vad? Skall jag ta bilen och köra på måfå efter ev portaler? Hur gör man vad är nästa steg? Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Ja du ska alltså vara inom 50m för att kunna hacka en portal osv.. fast har du långt till närmaste portal så blir det nog inget roligt i längden.
Nej, vad du gör är att gå in på http://www.ingress.com/intel, där kan du klicka runt och leta reda på portaler. Så slipper du åka runt rent fysiskt. Men det är klart, när du väl har hittat en portal, då måste du dit ändå... /Daniel