Inköp från utlandet

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Alexander, 3 apr 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Alexander

    Alexander Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är det någon som vet om det är bättre att köpa x10an i Sverige vs i utlandet? såg en idag i en lokal affär som sålde för 6000kr inklusive ett läderskydd och ett par bluetooth-hörlurar (inte säker om det är samma som man får med det svenska paketet, men hon i affären sa att den var lik den man fick med Aino).
    Så om jag skulle köpa i sverige skulle jag käna runt 500, men bli utan skyddet.
    Vad är för/nack-delarna med att köpa den i Sverige? har hört från folk att betal-apps inte fungerar eller nått i svenska versionen...sant?
    hur är det med updates? kommer det spela någon roll vart jag köpt den i relation med vart jag använder den`?
     
  2. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Det spelar ingen roll om du köper telefonen här eller utomlands, för tänker du ändå använda ett svenskt SIM-kort kommer du inte åt betalapps direkt i mobilen. Det går dock på andra sätt (emulator, root). Så om den inte är mycket billigare i utlandet, vilket den inte verkar vara i detta fallet, ser jag ingen anledning att inte köpa den i Sverige. Vill du dock ha den vita X10an har du fördel av att köpa den utanför Sverige då den är operatörslåst till 3, åtminstone ett tag.
     
  3. Alexander

    Alexander Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok tack det klargör saker. mm såg både den vita och den svarta i affären, men som sagt lite dyrare så köper nog i sverige endå. lite orolig dock eftersom jag kommer använda simkort från Dubai eftersom jag bor här, och kan tänka mig att det inte direkt är första prio när det gäller updates och sånt :P
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.