Inkompabilitet med blåtand

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av ormetkruper, 21 maj 2010.

  1. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Är det fler än jag som märkt att blåtanden inte är så kompatibel med andra enheter är SE egna?

    Har ju ett par Peltor hörselskydd på jobbet med BT headset och A2DP.
    Med min förra mobil W995 så fungerade ju allt som det ska men med X10 så är det uselt. Det enda som fungerar är ringsignal och streama musik.

    Ringer det någon så hörs rignsignalen i lurarna men det går inte att svara med lurarnas svarsknapp. Ej går det att ringa heller då ljudet inte kopplas till lurarna. Går heller inte att flytta över det till BT i menyn vid samtal heller.

    Har mailat SE men de har inte behagat svara ännu efter flera dagar.
    Märkligt att en mobil för närmare 6000 kr inte ska klara av något så elementärt som headsetfunktion inkluderat en svarsknapp. Har ju för mig att BT är en standard... :mad:
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Låter som samma problem jag hade. Kan beror på att du installerat en annan musikspelare....Testa att starta spotify, men loggar inte in... så kanske det kommer igång.
     
  3. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Jo jag har en annan musikspelare intallerad, astro player. Har också spotify.
    Men inte ska väl en musikspelare störa så att man inte kan använda lurarna att prata i telefon? Förstår mer om det hade stört att man inte kunnat spela musik. Låter ju skumt om det är så. Har i alla fall tagit bort astro player. Får väl testa igen på måndag på jobbet eller vid nästa jourutryckning under helgen.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag vet...men ringde SE och påpekade detta, å de sa de kände till problemet och var på någon fix. Men det är så iallafall, att på något sätt tas alltså BT-profilen över av felprogram, och denna profill lämnas inte över på rätt sätt...
     
  5. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Testade igår kväll då jag fick ut och jobba. Nu fungerar det. Det jag gjort var att avinstallera astro player. Märkligt att en annan musikspelare ska sabba BT för telefonsamtal men streama musik fortfarande fungerar med mediascape.
    Får hoppas de fixar till det så att det inte tas över sådär om man lägger in nån annan spelare. Hade ju tänkt att ha astro player till ljudböcker. Fått trixa till det och få in böckerna i mediascape istället.