Problem: Instagram!

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av widde, 28 jul 2014.

  1. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag har grova problem med instagram på min telefon. I stort sett alltid måste jag trycka på uppdatera-knappen i instagram flera gånger för att t.ex. uppdatera flödet. Går jag in på en bild så kan den oftast inte laddas på första försöket, utan jag får försöka ladda om några gånger så fungerar det inte.
    Får allt som oftast upp "Flödet kunde inte uppdateras" trots att jag har bra täckning och mottagning och "H". Fungerar lika kasst på Wifi.

    Jag tror inte riktigt det har med telefonen att göra då problemet för första gången dök upp på min G2:a.. Trodde att jag behövde återställa telefonen eller någonting och gjorde det utan bättre resultat. Har nu en G3:a och problemen fortsätter. Det är endast Instagram som jäklas. Facebook, webläsaren m.m. fungerar utan problem om jag testar samtidigt som instagram inte fungerar..

    Tyckte problemen avtog när jag tillfälligt tog min Sony Xperia S i bruk, men fick nog samma meddelande någon gång med den telefonen också.. Dock inte lika ofta som jag får med G-telefonerna jag haft. Sjuuuukt irriterande är det.

    Någon som har liknande problem eller vet någon vettig lösning på problemet. Jag ger snart upp och skiter i instagramskitet eftersom det fungerar så jäkla dåligt. Hur irriterande som helst att behöva trycka uppdatera tre gånger innan flödet faktiskt uppdaterar sig eller vad som helst som ska uppdateras i instagram.

    Tack på förhand.
     
  2. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    ... Ingen som har detta problem alltså?
     
  3. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 055
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Jag får också detta ibland så det är nog instagram som strular. Händer dock inte så ofta.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  4. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag får det väldigt ofta, dock inte alltid. Men sjukt irriterande är det.. Vet i fan vad man ska göra åt det. Verkar ju uppenbarligen inte många som har problemet.. Inte heller när man googlar verkar folk ha problem med detta.

    Mitt instagram strular verkligen ordentligt.. Har märkt att om jag inaktiverar data-anslutningen på mobilen och startar igen så funkar instagram ofta bättre igen en stund.. Sen vill det inte uppdatera igen så man får trycka på uppdateraknappen flera gånger så fungerar det efter en stund igen.
    Värt att notera är att internetanslutningen alltså fungerar, då alla andra appar fungerar utan problem hela tiden. Men som sagt funkar instagram bättre av någon anledning om jag inaktiverar och aktiverar data-anslutningen.. Skumt är det.
     
  5. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Min är likadan. Måste stänga av wifi för att den ska uppdatera. Så var det med min galaxy s5. Kanske android som krånglar? För tjejens iPhone har inte det problemet.
     
  6. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Konstigt är det. Nu idag har dock instagram fungerat klockrent hela dagen. Som om Instagram-folket läste mitt inlägg och rättade till något. Inte ett enda fel på hela dagen, vilket aldrig någonsin hänt annars :P
     
  7. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Skönt att det funkat för dig :) min måste jag fortfarande stänga av wifi. Ska testa att installera om instagram
     
  8. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Det hjälpte att installera om appen. Så ni som har samma problem testa det.
     
    widde gillar detta.
  9. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Bra det! Mina problem har ju följt med till olika telefoner jag haft, så känns som telefonen inte varit problemet. Det började dock på min G2:a jag hade, men det var inte så från början utan kom efter ett tag.. Så gissar att Instagram haft något major problem nånstans med nåt.. Har inte spelat nån roll om jag kör wifi eller vanligt 3G-anslutning, samma problem ändå.. Men nu är ju problemet helt plötsligt borta. Har fungerat klockrent sen jag sa att det funkade bra senast :)
     
  10. markus39

    markus39 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2014
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Begränsar BBB data när man har kommit upp till en viss mängd och därför kan inte flödet uppdateras? Jag har eller 73 lägenheter har fiber av BBB.
    Varken på datorn eller wifi fungerar inte flödet.