Installera äldre version av android tv launcher?

Diskussion i 'Android TV' startad av Nammatj, 21 nov 2019.

  1. Nammatj

    Nammatj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2016
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27
    Jag har en Sony tv med android tv och efter uppdateringen till android 8 tycker jag att Launcher blev sämre. Har prövat några olika launchers men tycker att launchern till android 7 passar mina behov bäst så frågan är kan man Installera äldre version av android tv launcher?. vet att det går att installera äldre versioner av en del appar.
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Det är omöjligt få tillbaka Android TV launchern mellan 5-7 då Google har inte gett API stöd för högre än 7, och har ersatt den med den nya, vad du kan göra däremot är flasha en äldre Android TV version till TV gå tillbaka till Android TV 7.0.

    Men vill du sitta på 8.0 eller senare så kan du glömma den gamla launchern, Google kommer inte heller uppdatera den då de har begravt den.

    Själv gillar jag 8.0 launchern bättre, eftersom på TV så det jag gör där är kolla på alla videon jag någonsin ser, och den har hjälpt mig extremt mycket och korta ner tiden det tar för mig hitta innehåll jag har ett intresse av och se, visserligen hade AI kunna varit bättre för ibland blir det orelevant visningar.
     
  3. Nammatj

    Nammatj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2016
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27
    Ah tråkigt. får stå ut med den jag har då jag inte hittat någon annan som jag tycker passar mina behov.
     
  4. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Själv ser jag Android TV 8.0 launchern är anpassad väl för media, men du har ju topp row också som motsvarar den i Android TV 7.0 om det är så du vill lägga till snabba genvägar till vissa appar.

    Sedan om du går in under app på launchern så är den sorterad efter Appar och en annan rad för spel.
    Vad exakt är det på Android TV 7.0 launchern du tycker var bättre, själv efter kört med den här launchern ett tag så jag man faktiskt börja uppskatta den, men var också emot den när man fick uppdateringen till 8.0 för över 1 år sedan.

    Men hörde från Shalini Govil-Pai att de har planera och kanske göra en ny launcher igen för senare Android TV versioner.
     
  5. Nammatj

    Nammatj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2016
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27
    Jag tycker det är för lite inställningar och grundinställningen känns mer lättöverskådlig på gamla Launchern. Men som sagt smaken är som baken......
    Jag har ju en android box också med otroligt många inställningar för launchern. Den kör jag med mus.
    Tycker dock att bilden har bättre kvalitet från tv,n. Sony är ju certifierad av Netflix, men även Hbo och viaplay m.m. dock kör jag tvkanalerna från Telenor och den appen får jag inte till på Tv.n.