Kan också bekfräfta att denna fungerar. Herregud var tvungen att spela i långsamaste tempot för att hänga med. Jag kunde dock skippa ungefär halva videon då jag inte fick något error meddelande i google play. Jag fick dock göra om detta två gånger. Jag gjorde ej steget att installera google play. Då du sa man inte skulle göra det pga att notiser inte funkar ?. Hur som helst. Jag gjorde om guiden igen och installera med google play och det verkar funka perfekt med notiser.
Även google pay verkar funka, det enda som inte verkar funka hittils är svenska mcdonalds appen...
i google play står det att min enhet inte är certificerad..
Bank id , avanza och nordea etc allt verkar funka hittils.
Då notiser verkar funka kommer jag behålla google play tillsvidare... hade annars klarat mig med aurora också...
Ja så det verkar inte direkt vara några problem med huawei utan google idag..verkar vara hyfsat lött att lägga in... men är bra att vissa viktiga appar som bank id och swish finns i app gallery detta två nyckelappar är svåra att klara sig utan.
Jag installerade dock bank id via app gallery... jag har dock en uppdateringen i google play ska jag fortsatt uppdatera bank id i google play eller ska jag bara uppdatera i app gallery ? för jag tror bank id appen i app gallery skiljer sig lite den använder ju HMS CORE ? känns annars spontant som man hellre vill installera från app gallery om man har ett val för att stödja utvecklingen av appgallery...det arbetar ju i motvind...så det behöver ju allt stöd det kan få.
Last edited: Aug 23, 2020