Problem: Installera vanliga fb messenger efter använt utomstående app.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Dizzö, 3 feb 2019.

  1. Dizzö

    Dizzö Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2019
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    29
    Hej alla!

    Jag ville ha facebook och facebook messenger apparna med ett mörkt tema och eftersom det inte finns i originalversionerna så letade jag efter en lösning och hittade detta:

    https://www.themefoxx.com/2017/02/dark-facebook-app-for-andro...

    Vanliga facebook appen funkar perfekt. Ingen av apparna är med virus utan de är bra gjorda. Dock har jag ett problem med messenger appen. Jag installerade den och den funkade fint men efter en stund så säger appen att jag måste uppdatera för att nuvarande version stöds ej och jag kan inte komma åt några konversationer. Klickar jag uppdatera tar den mig till Play Butiken och självklart kan jag ej uppdatera där eftersom det inte är original messenger appen.

    Avinstallerade då den där dark theme appen och försökte installera vanliga fb messenger appen igen men det går inte.
    Jag får ett felmeddelande 910 och sen också felmeddelande -505. Säger helt enkelt att det inte går att installera vare sig facebook messenger eller lite versionen av messenger.

    Så denna custom fb messenger appen med mörkt tema har på något sätt blockerat eller förstört för att vanliga appen ska kunna installeras igen. Vill ju kunna ha en fungerande fb messenger app och kan såklart gå tillbaka till originalet om det behövdes men som sagt går det inte installera det igen.

    Hur ska jag lösa detta?
    Har tagit bort cache och data från Play Butiksappen och startat om luren men samma felmeddelande kommer. Framförallt då 910.
    Detta måste väl gå att lösa på något sätt utan en fabriksåterställning?
    Vad säger ni?

    Tack,
    Dizzö
     
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag skulle tippa på att package-namnet krockar i APK-filerna...

    Prova att packa om och byta namn [emoji846]
     
  3. Dizzö

    Dizzö Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2019
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    29
    Okej packa om hur gör man det? sorry noob :P
     
  4. Dizzö

    Dizzö Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2019
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    29
    Det jag gjort är att avinstallera dark theme messenger och tagit bort apk filerna från hårddisken. Men kan fortfarande inte installera vanliga messenger appen från Play Butiken... :(
     
  5. Dizzö

    Dizzö Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2019
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    29
    Gick in på play.google.com o där står messenger som redan installerad fast den såklart inte är det.

    Så det finns ngn bugg att mitt system tror den redan är installerad och därav inte kan installeras.

    Hur kan jag cleara så att den förstår att messenger inte är installerad?