Fråga: Installera Xposed och Snapprefs?

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av PatricF, 26 feb 2016.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Jag hade en Nexus 6 innan detta och pillade lite med Xposed och Snapprefs men fick aldrig det att fungera.
    Är det någon som vet om det fungerar till Nexus 5X med Android 6.0.1?

    Här är tråden från XDA som länkar till en version för Marshmallow men jag blir aldrig riktigt klok på vilken/vilka .zip-filer jag ska flasha.

    Är det någon här som kanske kan slänga in en snabb förklaring på vad jag ska göra för att det ska bli rätt?
    Känner mig helt rostig med detta då det enda jag gör nu för tiden är att låsa upp bootloadern och roota sen låter telefonen va. Jag är inte så inne i vad som är senast och flashar grejer hit och dit längre som jag gjorde förr.
     
  2. Ponta

    Ponta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher
    ElementalX Kernel
    Hallojsan,
    De två filer du behöver är "XposedInstaller_3.0-alpha4.apk" och "xposed-v82-sdk23-arm64.zip".
    Apk-filen hittar du längst ner i första posten i tråden du länkade till, zip-filen hittar du här.

    Först av allt flashar du zip-filen via TWRP eller CWM, när du sen har rebootat luren så installerar du apk-filen i valfri filhanterare.

    När det gäller Snapprefs så är jag inte bekant med det, så jag vågar inte svara på huruvida det funkar eller ej...