Instruktion flasha cyanogenmod 6 på nordisk Magic 32A

Diskussion i 'Magic' startad av iceman444, 22 sept 2010.

1. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sledgeman: jag hade samma problem men jag bytte SPL till Engineering 1.33.2005
    och då fungerade det.

ehnvis: allt fungerar nu tack så jätte mkt för hjälpen, undrar dock varför inte min home knapp fungerar den lyser när man trycker på den men den har ingen funktion.. kollade i inställningarna och då står det att den ska gå till home sceen.
    Sen undrar jag också vart market ligger kan inte finna den någon stanns ;D

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Kul att du fick till det. Market ska vara med, kollade alla gapps och vending.apk ligger med där. Dock så kan det vara så illa att utrymmet i luren inte räcker till och därför har market fallit bort.

Tanka hem en av de gapps som har mdpi-tiny i namnet (det är den modellen jag alltid kört med). Sedan så kör du en ny wipe samt flashar om alla tre filer.

3. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det någon som har fått urusel batteritid med CM6 på sin magic? La in den på sambons lur och batteriet räcker typ 8-10h...

Inte lysande direkt...

Nu har jag inte telefonen framför mig men jag har lagt in de rekommenderade filerna (kernel, recovery osv...)

4. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Gick vi inte igenom detta i CM-tråden barbabenny? :) Hittade du inga lösningar i CM-forumet?

5. barbabenny

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo det gjorde vi :P

Problemet var att det inte förbättrades, så jag tänkte att de som var här och nyligen flashat kunde ha samma problem.

6. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    @barbabenny Lösningarna som du fått i den stora tråden är de som brukar visa skillnad. Hur gjorde du när du rensade batteristatistiken? Dvs, hur hade du laddat telefonen osv...

7. Sledgeman

Sledgeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Provade CM under kvällen igår men förstår inte hypen. Absolut inte smidigare än t ex. RCMagic. Kändes allmänt rörigt och dåligt så jag gick tillbaka till RCMagic igen. Allt handlar väl om preferenser antar jag men jag tycker Sense tillför så otroligt mycket så jag vill inte köra utan.

Nu får iofs tjejen ta över den här luren snart för jag köper en Windows Phone 7 telefon så fort dom finns på marknaden. :P

8. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De problem jag hittat är
    Inget "lås" (när jag tar upp den ur fickan så är det bara att klicka på någon knapp så e den vaken, förut drog jag fingret neråt så låste den upp)
    Jag har ingen Market (vilket jag hoppas fixar sig med att byta gapps)
    Min HOME knapp fungerar inte alls :D

9. barbabenny

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det kommer jag inte ihåg idag men jag har för mig att jag laddade den fullt innan, kändes mest logiskt.

10. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Inställningar>ADW Settings>System Preferences>Home button bindning
    Kolla så att den inte står på NONE.

Skärmlåset ställer du ju in i Inställningar>Plats och Säkerhet eller? Det där man ska kombinera punkterna alltså...

11. barbabenny

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag bytte till launcher pro, avinstallerar man ADW som en vanlig app? Har inte telefonen framför mig...

12. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

ADW ligger som en system-app så har för mig att man isf måste avinstallera den via adb eller en app som Root Explorer.

13. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skipunk: tack men det löste sig genom att installera om med en annan gapps..

barbabenny: min batteri tid är hur bra som helst, tror till och med att den har blivit bättre.

När det endå är folk som skriver här inne tänkte jag passa på och fråga vilket tangentbord ni kör med? (alltså vilken app)
    Jag har testat Swiftkey, Scandinavian keyboard, Slide nått men jag kan inte hitta någon som är riktigt bra, ordlistan och hur den hittar ord är riktigt bra på swift men jag gillar inte att den inte har ÅÄÖ. Det finns inget som är som scandinavian men med swifts ordlista?
    Tack för alla svar här inne.!.

14. barbabenny

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan du skriva vilka kernel radio osv du har så kan jag kolla om det är ngt som diffar, kanske är något som behöver bytas...

15. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag har provat: Skandinavian, Swype, Swiftkey, SlideIt, HTC ime, och Smart Keyboard pro, och säkert några till :)

Det jag alltid återkommer till är Smart Keyboard, de andra är det alltid något som man stör sig på. Visst, Swiftkey är sjukt bra på att gissa ord, men jag vill skriva lite mer olika meningar än så, språket blir sjukt enformigt. Swype funkar inte så bra till magic, laggar ganska kraftigt, dessutom förstår jag inte vad meningen är med det, tror knappast swype kommer bli lika stort som t9....

Så Smart Keyboard Pro är det jag kan rekommendera, finns svensk layout. Det kostar en handfull dollar men det är det värt.

16. wicked

wicked Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag försöker också roota min magic men fastnar på samma ställe dock med ett annat felmeddelande "downloading 'boot.img'... FAILED (remote: not allow)". Vet någon vad jag gör för fel? försöker lägga in recovery-RA-sapphire-v1.7.0H.img
    Jag skulle vara så tacksam för hjälp :)

17. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    @wicked vilken SPL har du?

18. wicked

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har denna HBOOT-1.76.0009 (SAPP10000). Om det beror på den hur ska jag då gå till väga för att roota?

19. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
  20. wicked

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag har kollat på den guiden men fastnat på första steget då jag försöker installera test romen i windows. Står något med att jag ska kolla usbkbeln är ansluten. Men får ta och testa igen då. tack ska du ha! :)