Inte kom det någon uppdatering i maj inte

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Hyddan, 31 maj 2010.

  1. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    :(
    Det finns de som håller vad de lovar och så finns det Sonyericsson eller ?
    Och inte svarar supporten på mail heller om man inte har problem som man själv skapat...för då är de hjälpsamma. Problem som beror på fel i telefonen besvarar de inte...:eek:
     
  2. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Inte för att det är någon tröst men SE släppte ju .21 versionen i Maj, men ingen information om vad den gör eller om det var den "större" uppdateringen de lovade skulle komma i Maj. På andra ställen (XDA) har några med insikt sagt att det ska komma en större uppdatering om ett par veckor.. så det låter mera som mitten av Juni om vi har tur. Jag tycker iofs. det är tråkigt om de säger att det ska komma en uppdatering i Maj som de sedan inte håller..., men jag väntar ju hellre på att de fixar allt som är fel i telefonen innan de släpper den :)
     
  3. benja

    benja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdateringen .21 snabbade upp timescape bland annat. Dom fixade lite småbuggar och fixade lite på sånt man inte märker av förrän man vet om det :P det kommer komma en 2,1a till den men inte förrän runt augusti/september. :) 1,6an från soe håller hög nivå idag!
     
  4. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Sony Ericsson borde aldrig ge några datum när de ska släppa saker. Uppdateringarna kommer när de kommer.
     
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 041

    MINA ENHETER

    2.1 har de väl sagt officiellt ska komma Q4 dvs till jul.

    EDIT: japp, se http://blogs.sonyericsson.com/produ...on-xperia™-x10-to-get-uxp-upgrade-in-q4-2010/
     
  6. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  7. Flamso

    Flamso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Yes. Håller med dig där! Men jag är klart nöjd med telefonen som den är. Resten är bara plus! :)

    Edit: Kan ju tilläggas att min batteritid är helt galen sen jag var på Siesta (festival) förra veckan och inaktiverade APN och bara körde GSM. Då drog den två procent på fem timmar liksom. Nu är den riktigt bra med allt på! :D
     
  8. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har hört från en helt obekräftad källa att en uppdatering för 3 kommer inom 2-3 veckor. Detta skulle kunna vara den större uppdatering många väntar på.
    Eftersom 3 inte varit med på 16 och 21 men pratar om en uppdatering om några veckor kan man anta att de hänger på när det kommer en större uppdatering. Vad vet jag...

    Sen kan man hoppas att det stämmer för under semesterperioden kommer det nog inga uppdateringar. Iaf inga större.
     
  9. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Sitter själv med en Tre-X10:a, så jag hoppas verkligen att det du hört stämmer..
     
  10. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Enligt en person på 3. Då det behöver alltså inte vara sant. Men hoppet är det som lämnar människan sist eller hur det nu var.
     
  11. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det kan stämma med 2-3 veckor då även andra länder fått mer eller mindre bekräftat av SE att en uppdatering är på G till version R2FB013... så med lite tur så får vi denna uppdatering här i Sverige i mitten av Juni.
     
  12. macmac

    macmac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  13. Rattatosk

    Rattatosk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Det kan inte vara uppdateringen av Playnow dom menade? Med tanke på att appen creatouch skulle komma med den stora uppdateringen och den finns ju numera att tanka hem från Playnow tillsammans med ett mycket begränsat antal appar och spel.
     
  14. benja

    benja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är det här som är det underbara med SE. Dom vet om buggar, vad som kan förbättras OCH jobbar på lösningar som vi också får! Att vi får fina uppdateringar som2,1 , 2,2 och 3,0 är ännu bättre! :D
     
  15. uffez

    uffez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För Ericsson betyder Q4 ALLTID sista dagen det kvartalet dvs 31/12. Tro mig, jag har jobbat där ;)
     
  16. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Q4 är de tre sista månderna på året (12/4). Det är under den perioden som SE enligt rykten ska släppa 2.1. Men den uppdatering vi pratar om i den här tråden är INTE uppdatering från 1.6 till 2.1 utan en uppdatering av/inom 1.6.