Fråga: Inte octa till Norden - varför?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av hackeron, 15 mar 2013.

1. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Ett undantag gör det inte till osanning, speciellt när safari är en värdelös läsare enligt mig.

Men nu är det väl så att tillverkarna ska optimera sina system till OS och inte tvärtom.

2. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    358

MINA ENHETER

Som sagt, du vet inte vad du pratar om.

3. Badis

Badis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Med den logiken borde windows lagga rejält på en pc. Med tanke på att windows om någon plattform blir påhoppad av extremt många olika variationer av hårdvara.

Dock håller jag med om att Iphone har en tendens att flyta bättre än en androidtelefon. Jag har aldrig och kommer aldrig äga en iphone dock. Orka bli låst och dessutom betala överpris för det.

Har förbeställt s4:an hoppas att man kommer få sig en smooth upplevelse! Min g-nex känns väldigt trög. Fast den inte är särskilt gammal.

4. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Vad är det jag inte vet menar du? Ett program kan inte ta över mobilen och gå förbi OS:et. Det säger sig självt. Ett av operativsystemets viktigaste uppgifter är just att fördela gemensamma resurser. Om benchmarkprogrammen tog över mobilen så skulle man inte kunna ringa till den under tiden. Det är du som inte vet vad du pratar om!

I vilket fall så är ovanstående irrelevant för diskussionen. OS:et påverkar prestandan och man kan därför inte jämföra benchmarks mellan olika plattformar.

således vet vi inge om PowerVR är vassare än Adreno.

5. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Windows är betydligt mindre effektivt än t.ex. OSX.

6. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Hur skall du ta dig ur att du sitter med en Windows-telefon nu då?

7. Badis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inte nog med att om man sitter med en ssd att allt går mer eller mindre instant på Windows. Dessutom är allt kompatibelt med det. Så att Windows skulle vara betydligt mindre effektivt är rent bullshit. Snarare så att ett okompatibelt os i jämförelse kan knappast klassas som mer effektivt.

Sedan om frågan om man tycker layouten är snyggare/användarvänligare på windows eller osx är en ren smaksak. Personligen föredrar jag att betala bra mycket mindre för en betydligt bättre rigg, Som dessutom är kompatibel.

Last edited: 25 mar 2013
  8. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Jag har både Windows 8 och OSX på min Macbook Air. OSX är definitivt snabbare och mer lättdrivet. Sedan har Windows andra fördelar i kompatibilitet, billigare hårdvara etc, men det har inget med effektiviteten att göra.

Ang. Windows Phone så är det faktiskt väldigt olikt Windows för desktop. Det stödjer T.ex. Enbart Qualcomms SoC och således kan man optimera det väldigt väl.

Men som sagt: Kan vi inte bara konstatera att det inte går att jämföra benchmarks mellan olika OS rakt av?

9. Badis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då är uppenbarligen din Macbook air ren skit. Apple säljer outdated hårdvara iof. Min desktop är ett nytt "skrytbygge" för tunga spel så den behöver jag inte räkna in. Dock min över 4 år gamla laptop som jag kastade in en ssd i, samt installerade win8. Allting går instant hur kan något va mer effektivt än det?

Känns som allt detta börjar gå way off topic dock. Så jag lägger ner diskussionen från min sida. Finner det dock lustigt varje gång när uppenbara troll eller fanboys står och hävdar osanningar utan tillstymmelse till belägg för sina uttalanden utan bara säger "den är snabbare eller den är mer effektiv" Men aldrig varför. Det går beyond deras illusion.

10. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Är en Core i7 2677M är utdaterad? Det är det värsta som finns bland lågeffektsprocessorer i förra generationen.

Hur som helst är diskussionen helt meningslös. Man kan inte jämföra benchmarks mellan olika plattformar. Det är min enda poäng.

Jag är varken troll eller fanboy. Folk som hyllar exynos utan att ha en aning om hur den presterar mot Qualcomms dito måste däremot vara inbitna Samsung-fanboys.

11. Badis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hyllar inget av dom. Jag har beställt en s4:a ja. Och det är med Qualcomm. Vill inte ha med exynos. För jag vill ha en telefon med 4g nu. Är lite dags känns det som 2013. Prestanda finns det så det räcker och blir över i båda versionerna. Så varför skulle man inte vilja ha 4g versionen?

12. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har windows 8 på 2 datorer här hemma samt 2st Macbook pro. Utan tvekan så rullar mina Windowsburkar betydligt bättre än Osx-maskinerna. Mac är definitivt inte fritt från problem, badbollar från helvetet m.m. Bör väl tillägga att jag sysslat med Apple datorer sedan -89...

13. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

För att jag vill ha en grafikkrets med det sexiga beteckningen sgx544mp3 :-D

14. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Kan bara hålla med. Windows 8 är snabbt, stabilt och mindre resurskrävannde än någonsin.

Utan tvekan säger Fanboysen att OSX är bättre på allt för att de hatar Microsoft.
    Det är tufft att vara emot Microsoft verkar det som, men o andra sidan är åldergränsen inte så hög här på Swedroid.

15. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Jag har aldrig påstått att OSX är fritt från problem. Däremot är det betydligt mer lättdrivet. Jag har båda OS:en på samma dator och Windows 8 tar mer tid på sig när det gäller i princip allt, även om det är snabbare än W7.

Men varför drar du ens upp det? Kontentan är att det inte går att jämföra benchmarks mellan olika OS.

Windows 8 är snabbare, stabilare och mindre resurskrävande än tidigare windowsversioner, ja. Men det är inte samma sak som att det är snabbare än OSX.

Hur kan du kalla mig fanboy när jag har en Appledator, en WP-mobil och en androidplatta? Det går knappast att vara mer otrogen...

16. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Offtopic much?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

pmugghc och acr gillar detta.
  17. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Som sagt tidigare så är 4G ingen självklarhet i landet och absolut inte säkert att det går fortare även om man har täckning på orten. Så att köra utan 4G är absolut en möjlighet som ger BÄTTRE fart på många ställen. Då är det ju också lockande med den marknadsförda Octan. För mig där 3G går fortare än 4G för det mesta så är ju Octan det självklara valet, för det vore ju konstigt om den inte var mer strömsnål än S600. Det är väl inget fult eller konstigt i det?

18. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre