Diskussion: Internet företag /privat

Diskussion i 'Off Topic' startad av PhR34k, 10 nov 2020.

  1. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Har nyligen bytt lokal till firman och kollade på att ta över den tidigare hyresgästens internet abonnemang delvis för att det var hos bahnof och jag har dem även hemma och vill gärna stötta dem.
    Men jag reagerade på fakturan, 3700kr inkl moms för 3 mån 100/100 alltså lite mer än 1200kr i månaden. Så jag kollade på deras hemsida och då ser jag att ett liknande abonnemang fast för privat personer kostar 329kr I mån och 250/250 kostar så lite som 359kr i månaden.
    Jag vet att företag oftast betalar vad privat personer betalar plus moms typ om en privatperson betalar 350 så betalar företag 500 ex moms av någon anledning som jag inte vet men så är det. Men i detta fall är det ju helt sjukt typ 1000kr mer i månaden för samma tjänst?? Är det rimligt?
    Jag tecknade abonnemanget privat nu och tänkte betala ut det varje månad som utlägg för jag tycker det är absurt att betala så mkt mer för precis samma sak. Jag ringde till Bahnhof och fråga hur det kan vara så och fick ett standard ord bajseri om att åt företag så har de en bättre support, stabilare uppkoppling och prioritet men helt ärligt, vi sitter alltid i kö till alla företagssupport när vi ringer in, har aldrig haft problem med mitt privata nät hemma och återigen det väger inte upp 1000kr i månaden.
     
  2. r12500

    r12500 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2013
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart
    ROM:
    IOS 16
    Platta:
    Huawei mediapad m5 LTE 64gb
    ROM:
    Helt stock
    Vi satt lite i samma båt för någon vecka sen då gamla ägaren hade tecknat abonnemang med bindningstid till mars 2022 förstår inte hur man kan teckna ett avtal med bindningstid så länge. Han betalar 1000kr i mån hos Telia vilket är riktigt mycket. Det vi tänkte göra efter bindningstiden är över är att skaffa mobiltbredband med 2 st simkort från tele2 som kostar 399kr i mån.
     
    PhR34k gillar detta.
  3. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Du har väl redundans?
     
  4. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Smart [emoji106]