Problem: Intrång i min telefon

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av Esa20, 20 aug 2022.

  1. Esa20

    Esa20 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Mitt ex har tidigare använt sig av mitt appleid och speglat hela min telefon. Jag misstänker starkt att han även lyssnat av mig på något sätt då han vetat saker jag sagt till personer i realtid under fysiska möten.

    Jag har bytt lösen till mig och även till barnens iPhones men i somras hände något konstigt som jag undrar över.

    Min 13-åriga sons mobil ringde upp ett nummer av sig själv 4 gånger på en dag. Jag kände igen numret och letade fram att det var mitt ex nummer fram till för två år sedan. Jag tror att han idag har samma nummer för sin jobbmobil. Min son har sin pappa som favorit men med ett annat nummer sparat. Numret telefonen ringde upp har han haft sparat på pappans namn tidigare men inte på två år.

    Jag har läst att iPhone kan ringa upp favoriter av sig själv i sällsynta fall. Kan det vara så att numret finns kvar i molnet och att det därför har hänt? Eller bör jag vara orolig för intrång igen?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 691
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ta bort numret från molnet och blockera det i kontaktlistan, och se om det händer igen, men det låter mer som en slump.

    Att få en telefon att ringa upp ett nummer är oerhört svårt utan fysisk tillgång till telefonen, särskilt om det är en iPhone som inte är lastgammal/uppdaterad. Det är nästan underättelsetjänstnivå att lyckas med den bedriften.
     
    hahadaoc och Kristy gillar detta.
  3. Esa20

    Esa20 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Skönt att höra! Jag tänkte inte att det var medvetet att den skulle ringa upp för han blev också förvånad. Utan mer än biverkning av att han har tillgång till telefonen vi sin jobbtelefon på något sätt.
     
  4. Esa20

    Esa20 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur tar jag bort det från molnet? Jag vet inte ens om det är sparat där, bara att hon tagit bort det i telefonen när han bytte nummer och ersatt med hans nya.