Säljes: Intressekoll; Galaxy Nexus import från Saudi Arabien, 1703 sek

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Playstation, 18 okt 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Fast att skuldsätta sig för andra när man redan tagit en kostnad som vida överstiger värdet totalt är ingenting jag tänker göra.
    Och skall vi tala om vilket ansvar jag faktiskt har, rent juridiskt, så har jag inget alls. Hade jag haft för uppsåt att inte leverera så hade det varit en sak, men nu skedde något utanför min kontroll. Att det sedan i mina ögon är moraliskt rätt att något inte skall drabba parten som var med i det hela är något helt annat och jag kan bara göra så gott jag kan, dels för att jag i regel har möjlighet, dels för att jag kan sätta mig själv in i situationen och förstå känslan. Jag kan omöjligt ersätta alla på en gång, jag har meddelat alla det och exakt vilka förutsättningar som finns. Vad är rättvist då? Nu har jag återbetalat Svenix hela summan, det innebär att någon annan blir utan just för tillfället, men någonstans måste det ju börjas.
    Sen har du helt fel i att skillnaden på mig och en sk. Scammer ligger i om jag omgående återbetalar. Skillnaden ligger i att jag aldrig hade ett uppsåt att ni inte skulle få era prylar samt att jag redan gjort en förlust som är mångdubbel vad du gått in med. Hur som helst, det är som det är och det ordnar sig vilket är det enda viktiga.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

Last edited: 31 okt 2012
  2. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Borde du inte ha kollat upp sånt innan du genomförde köpet av telefonerna och hämtade hem dem? Jag menar det är väl ganska självklart att de kommer beslagta 13 telefoner, nu vet jag inte vilka befogenheter du har men det är lite slarvligt gjort av dig och du har hamnat i en prekär situation, vi får hoppas att det löser sig.

3. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Playstation, ett råd, i all välmening, börja inte tala om för oss att du inte har några skyldigheter, framför allt inga juridiska, det skapar enkelt fel atmosfär i tråden.

I ditt PM skrev du "Om någon dock har akut behov av att få tillbaka sin "insats" så kan jag eventuellt ordna det med.". Jag har ett akut behov. Löser du det?

4. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jodå, därför deklarerades allting enligt föreskrifterna som fanns att tillgå. Felet låg i hur man tolkade reglerna - eftersom elektronik inte föreskrevs varesig i import eller export dokumenten men tolkades in som kommersiellt gods om värdet översteg 6k i annat gcc land så skulle det deklareras. Nu diffade dock värdet så mycket mot rådande "prisindex" (de beskrev det som price index men mig veterligen är ett prisindex något helt annat, jag skulle nog kalla det schablonvärde som man stämde av mot en satt tariff, men sak saööa) kontra vad vi/jag betalat och hade kvitton för så de förutsatte att jag/vi skulle sälja det med vinst i Dubai trotts att det bara var ett transit stopp och vi inte ens hade tillgång till vår väskor under tiden på flygplatsen. Men som någon här sade så var han inte förvånad då han själv rest i regionen och i regionen tolkar man regler hårdare än koranen vid tillfällen. Eventuellt hade jag kunnat köpa mig fri, men det var inte riktigt läge att försöka, det är dessutom väldigt låg korruption så jag antar att det inte hade gått i alla fall.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

Last edited: 31 okt 2012
  5. lolish3k

lolish3k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om killen ville blåsa är på pengar hade han inte lagt tid på skicka 3 böcker med text här på forumet han lär fixa er cash han har förlorat bra mycket mer cash än ni give him a break.

6. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Löjligt hur otacksamma folk är.
    Ni kan väl sätta er in själva lite i gällande regler.
    Jag skulle absolut inte skuldsätta mig för något som gick fel pga hur personal tolkade regler när jag inte ens skulle gjort en vinst på affären från början.

Playstation har redogjort för omständigheterna och arbetar för att lösa problemet, nu får ni helt enkelt låta det ta en stund då alla inte har 20k+ att slänga iväg på en dag.
    Ingen har ett riktigt akut behov heller för då skulle man ej lagt ut summan från början, eller så har man en väldigt oordnad ekonomi.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

7. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Playstation har jag gjort affär med och inga problem alls. Så jag tycker ni ska ge han en chans att lösa detta vilket han lär göra. Sen så kan ni väl vänta lite på återbetalningen. Om det vore superpanik så hade ni väl ej råd egentligen från början då det inte handlar om fantasi summor..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

8. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    En person som försökt göra er alla en enorm tjänst går 13 000 back trots att han skött allt rätt och uppenbarligen visste vad han gjorde, hur fan tänker ni när ni gnäller om 800 kr??

Som någon sa är det dumt att lägga ut pengar om man nu akut behöver dem, ts är dessutom en ärlig person enligt flera vittnen och har här gjort flera försök till att förklara sin situation så gott det går.

Det värsta är att han inte bad om något i gengäld, det här har slagit tillbaka hårt mot honom och ni sitter o gnäller om lite växel, jävla människor det finns... Visa lite sympati för i helvete..

Skickat från min Xperia S

underbrallan, JwK, fossilrony och 3 andra gillar detta.
  9. selko

selko Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag ska dela med mig lite av mina erfarenheter av en användare från Norrköping. I slutet av februari det här året köpte jag och användare sydou en telefon av en från Norrköping. Vi köpte en telefon var.

Tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=66822&highlight=laroux

Vi fick aldrig våra telefoner som vi väntade på utan det kom ursäkter hela tiden, att pallen på posten gick sönder till att telefonerna kom i retur till honom när han skickade de. Vi grävde på och hittade att denna kille hade liknande affärer på andra forum på Internet. Efter att våra pengar och telefonerna aldrig kom till oss bestämde vi oss att polisanmäla denna person, vilket jag också gjorde den 25 mars. Vi hade mycket på honom och det gick att göra en anmälan. Direkt efter anmälan meddelar jag honom via sms att han är anmäld nu, det var den 25 mars. Efter ca 30 minuter är pengarna åter på mitt och sydous konto.

Nu vill jag inte peka ut någon men jag har kvar kontonumret som jag satte in pengarna på och har fått bekräftat att det är samma kontonummer som denna användare också satte in pengarna på som jag och sydou. Laroux blev också spärrad på forumet i april, efter denna tråd

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=71850&highlight=laroux

Observera språket och från vilken telefon som många inlägg görs, jämför sedan med Playstation. Det i kombination att kontot som jag och sydou satte in pengarna på är samma som en användare har bekräftat att han satte in pengarna på gör det hela väldigt lustigt.

Vi fick som sagt tillbaka våra pengar och han gjorde rätt för sig. Men det dröjde en månad och en polisanmälan (som jag senare drog tillbaka eftersom jag försökte tro att han talade sanning hela tiden, att han skickade telefonen, att pallen gick sönder och därför inte gick att spåra med kolli, att telefonerna kom i retur, att pengarna som han förde tillbaka till våra konton också kom i retur). Nu när samma bankkonto verkar ha varit i farten igen känner jag att det är dags att skriva här eftersom många berömmer honom för han initiativ.

Jag hoppas att det löser sig för er alla.

Last edited: 1 nov 2012
    Manneman och Talvathir gillar detta.
  10. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 992
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Pengarna har kommit in på mitt konto idag. Jag tackar så mycket för det! :)

11. selko

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag hoppas verkligen och tror att han vill göra rätt för sig, men jag har haft en skum affär med samma kontonummer som en av er köpare har satt in pengar på åt Playstation

12. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Om ovanstående stämmer är det verkligen skrämmande.

Obs! tänker öppet nu och spekulerar bara (kan vara helt fel).

1. Han har aldrig haft produkterna och aldrig tänkt köpa dem

2. Får pengarna för telefonerna på sitt konto

3. Påstår att det har blivit problem, att telefonerna inte kommer skickas till köparna men att de kommer få tillbaka pengarna dock kommer det ta lite tid p.g.a den höga summan (plus någon straffavgift tydligen?)

=

Snabba, räntefria lån på avbetalning (t.ex 900:- i månaden * antal köpare) under en (längre?) period utan behov av ev. säkerhet eller kreditkontroll (som banker gör). Snabba pengar utan avgifter, räntor osv. Blir det problem med trovärdighet på forumet skapas bara ett nytt konto, postar lite, köper lite och sedan drar igång igen med samma knep igen (om han behöver en större summa snabbt).

Obs! Det är som sagt enbart spekulation och det kan vara helt fel osv. dock är det inte första gången jag sett det på forum.
    Försöker inte på något sätt säga att detta är vad säljaren gjort.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

13. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    En helt galen tanke vore ju att Playstation skannar in tulldokumenten och lägger upp någonstans där vi kan få se dem, samt kanske tom kvitton på våra lurar. Det hade nog lugnat ner saken en del...

14. selko

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Det är ungefär det jag också tror, och det jag tror att jag drabbades av (jag försöker tro det eftersom det var den 25e mars vilket är lönedag som pengarna kom tillbaka till mitt konto, till dess var det lögner gång på gång, eller olyckliga omständigheter som pallen gick sönder, paketen och pengarna gick i retur ett par gånger)

Men sen gjorde jag också en polisanmälan samma dag och meddelade honom det genom sms, det var kanske det som gjorde att han skyndade sig att göra rätt för sig.

En annan sak som är konstig med den här tråden är att en användare frågade om han skulle förbi Stockholm, och det skulle han men han tyckte att det var besvärligt att packa upp och ge han en telefon i handen utan ville skicka istället från Norrköping, eller där han bor. Jag själv skulle alltid föredra att göra en affär mellan fyra ögon ifall det är möjligt, vilket verkar ha varit med killen från Stockholm som ville ha en Nexus.

Jag kan ha fel om allt men att det är samma kontonummer som Playstation och Laroux använde sig av har jag fått bekräftat

15. ElecTriX

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Om inte annat skulle det ju säkerställa hans trovärdighet rätt mycket. Håller tummarna att samtliga får sina pengar så fort som möjligt!

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

16. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Olyckligtvis så var det problem med selko och sydeu - absolut och det tog jag på mig och åtgärdade.

Men lärde av det och såg till att hålla allting strikt, vilket även påvisats sedan dess.
    Detta var dock olyckligt att det hände, och jag har som sagt redan börjat ordna det hela.
    Full dokumentation finns självklart med och kommer tillhandahållas för allmän beskådning.

17. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Fast du förstår säkert det orimmliga i att klockan ca 22;40 på kvällen på Arlanda stå och packa upp sin packning när hämtning etc. redan är utförd?

Du har inte noterat att jag även bjudit hem folk till mig för att hämta sina prylar?

18. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag har ingen åsikt om du är skyldig eller oskyldig, men följer tråden för att se hur det utvecklas. Det jag är intresserad av den där fulla dokumentationen NÄR kommer den finnas att se på? Idag? Imorgon? Nästa vecka? det känns som ett ganska viktigt dokument att dela med sig av.

Lycka till med lösa detta, och beklagligt att telefonerna fastnade i tullen.

Manneman gillar detta.
  19. selko

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag sa bara vad jag skulle valt, jag har inte följt hela tråden men en del i alla fall. Skönt att veta att du är Laroux i alla fall så att jag slipper grubbla över det.

Jag tror som sagt att du kommer göra rätt för dig, det gjorde du till slut för oss. Kom bara inte med ursäkter som du gjorde den gången utan gör rätt för dig, korten på bordet.

Ge personerna lugn och ro och det kan du göra med dokumentet som du nämnde.

Du ville också hjälpa mig med en Note och jag uppskattar det.

20. ElecTriX

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon