Du har självklart rätt, men då får jag stå för det om det nu skulle bli så vilket jag håller oerhört otroligt, och skulle det gå så långt så har jag ingenting att oroa mig för helt enkelt, det var det jag menade med att jag har ryggen fri.
Det är som jag skrivit från början, en rent moralisk/etisk fråga för mig. Eftersom detta går under affärsuppgörelse som havererat pga externa omständigheter och något uppsåt aldrig fanns samt att jag tagit på mig hela ansvaret, så ser jag till viss del inte vart problematiken ligger, även om jag förstår reaktionerna.
Svaret är både ja och nej, några har avstått, några har valt att vänta då de fått som de vill, någon har fått allt, någon har fått en majoritet. Nu var detta uppgjort innan jag ens fick dina uppgifter etc. Och om du och jag inte kan komma överens nu efter rådande förutsättningar så är jag ledsen för det, men jag har gett dig alternativ, är inget av dessa är godtagbara så får vi försöka hitta en lösning helt enkelt , men mer än så kan jag inte göra.
Jag vill även poängtera här att jag inte vidare kommer föra några diskussioner mellan mig och gemene man i den här tråden. Gällande selko så vet han att jag gjort rätt som han skriver även om det blev fel innan, han vet även varför och det har han inte lagt ut här, vilket jag tycker är stort.
Han vet även att jag ställt upp och gjort vad jag kan i andra frågor utan anspråkskrav, där jag , om jag nu faktiskt hade varit oärlig, med enkelhet hade kunnat tillförskansa mig betydande summor pengar, vilket jag inte alls gjort.
Jag har även, som ni noterat, många väl genomförda affärer utan några som helst problem med nöjda köpare som samtliga betalat i förskott. Det blev fel med en användare när TPH inte ville ge mig en olåst telefon i slutändan men det korrigerade vi då, ett par hörlurar för 125 kom bort med posten , samt en sliten telefon för 300 - detta åtgärdades dock från min sida, eller ja, 300;- telefonen glömdes bort av oss båda och han avskrev det men hörde av sig i samband med denna tråden.
Utöver det har jag alltså 25+ affärer utan bekymmer där samtliga varit sk. förskottsbetalningar, och leverans har skett i regel dagen efter så under 24timmars väntan. Jag skriver detta för att undvika att något "ploppar" upp som ifrågasätts, vidare frågor kan tas via PM.
Nu blandar du och ger lite med - I Dublin har jag bott och arbetat, nu har jag ett helt annat arbete. Det är så att säga, svårt att "försvara sig" när det vänds och vrids på något så till den grad att det blir fel från tredjepart.
Click to expand...