Säljes: Intressekoll; Galaxy Nexus import från Saudi Arabien, 1703 sek

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Playstation, 18 okt 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jag behöver bara få tillbaka dem, just nu har jag bara kontoutdrag eftersom de i original behövdes i det försäkringsärendet jag skapat - jag hyser inga förhoppningar, men , samtliga vägar måste utforskas. De är självklart kvitterade och inlämnade på plats och inte skickade.

Det är ingenting att lösa. allt är redan löst med återbetalningarna förutom till thelvathir och en till som inte varit online på nästan 1 vecka samt som inte gett mig sina kontaktuppgifter eller liknande.

2. Manneman

Manneman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Menar du att du ÄR den personen som gjorde dessa affärer som det talas om tidigare?

3. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Det var skönt att höra att allt redan löst sig, synd på pengarna till tullen bara. :)

4. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Tidigare i tråden skrev en användare följande:

Antar att du inte gjorde detta? Eller pmade du det enbart till honom?

Nu menar jag inte allt extra om beduin och ett playstation utan enbart ett foto på ett kvitto?

5. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Nåväl, det är klart hur det skall betalas och några har redan fått.
    Så det är ingenting som svävar i luften utan läget är under kontroll.

Jag tog det aldrig seriöst, det känndes inte som en seriös förfrågan.

6. Manneman

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vem lämnar originalpapper till ett försäkringsbolag? Men lämnar attesterade kopior.

Vill du ha någon trovärdighet kvar på forumet så föreslår jag att du postar några dokument från ditt möte med tullen. Du må ha gjort rätt för dig gentemot alla inblandade utom en, som du inte får tag på. Du har väl en insättning från denne person? Då är det bara att be banken att kontrollera varifrån pengarna kommer och förklara hela denna historien. Är helt övertygad att du får all hjälp du behöver för att komma i kontakt med personen...

Måste erkänna att jag gillade tråden från början... t o m den beklagliga händelsen när du skulle tillbaka till Sverige. Men efterhand så känns detta mer och mer utstuderat... Jag önskar jag kunde säga att jag inte pekar finger... och det försöker jag INTE göra. Men du får nog göra något drastiskt för att återfå cred på forumet... visa att allt är legitimt!

Last edited: 1 nov 2012
  7. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

För att Försäkringsbolaget, Banken sitter ihop, det är samma kontor här, och jag tänkte inte mer på det. När det är officiella handlingar ville de ha original som de dock kvitterade, jag vet som sagt inte varför, kanske för att det är utländska myndighets dokument? Jag har faktiskt ingen aning.

Man kan självklart peka hur mycket man vill, som sagt, jag är medveten om hur det ser ut men känner mig trygg i att jag har ryggen helt fri.

8. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Hur kan du känna att du har ryggen helt fri när du tidigare polisanmälts för bedrägeri, och dessutom i denna tråden erkänt att det var du som tidigare kallade dig LaRoux på detta forumet? Dessutom skriver du att allt är löst, du erbjöd mig just halva summan tillbaka, inom "ett par dagar till några veckor". Det är ingen lösning, det är inget alls.

9. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jag erbjöd dig halva summan nu direkt och resterande så snart som möjligt.
    När du då frågade hur snart så snart som möjligt är sa jag allt från ett par dagar till några veckor", du behöver inte förställa vad jag skrivit. Vad som varit tidigare är helt orelevant, det löste sig och togs tillbaka, jag har kontrollerat allting själv. Det var dessutom en lång tid sedan, och mitt trackrecord här har annars varit bra, som selko tex. skrev, jag hade kunnat blåsa honom om det nu varit min intention, vilket jag självklart inte gjorde och aldrig har haft någon intention att göra, man lär av sina misstag så att säga.

10. ElecTriX

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Ett smart drag isåfall vore att lägga ut ett kontoutdrag där du blurrar allt orelevant och sånt som inte angår andra? Har du köpt 9 telefoner separat så skall det just synas som 9 st. rader med samma summa från samma butik.

Gärna med mobilkamera lite snett, så det inte är lika lätt att photoshoppa?

Förutom att folk får pengarna tillbaka är det ju självklart även viktigt att vi på forumet vet att du är en ärlig användare och bevisar din oskuld. Sådana ärenden på försäkringsbolag och bank kan ta lång tid..

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

11. Manneman

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Skönt att du har ryggen fri... men jag undrar hur många här inne som anser det? Och även om medlem 1 och medlem 2 har fått rättelse så måste du förstå att dom säkert har åsikter kring detta, även om dom är glada att dom har fått sina pengar tillbaka.

Jag försöker vara så objektiv det bara går, men efter att ha blivit presenterad med länkar till de andra trådarna så blir det mer och mer svårt.

I en annan tråd så hade trådskaparen blivit polisanmäld och samma dag så betaldades pengarna tillbaka, vilket gjorde att anmälan drogs tillbaka. Det funkar inte alltid så. Man må ha betalat tillbaka pengar för en purken affär, men finns en anmälan i grunden, och åklagaren anser att det finns skäl att driva det vidare, så spelar det ingen roll om målsägande drar tillbaka anmälan... åklagaren kan välja att driva det vidare ändå.

Något du kanske ska beakta i detta läget är följande: den enda som du INTE har betalat tillbaka är den som inte varit inloggad på forumet på ett tag och som du har inte uppgifter att komma i kontakt med. Detta kan vara den person som inte tar skit från någon... den person som gått raka vägen till polisen, så fort han märkte att något var fel.

Nä, hade jag varit dig så hade jag varit jäkligt snabb att presentera ett inscannat dokument som påvisar händelsen i tullen. DÅ har du ryggen fri...

12. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Ja det gjorde du faktiskt, jag läste galet och ber om ursäkt för det. Det ändrar dock inte mitt svar, jag vill inte vänta, jag vill ha mina pengar tillbaka nu. Praktiskt taget alla andra har ju redan fått.

13. selko

selko Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Vore jag du skulle jag se till att låna summan som du är skyldig och ge tillbaka till personerna här på forumet. Du verkar ha bra jobb som reser till Dublin och Riyadh med jobbet och då bör man kunna skaffa fram pengar till alla som du är skyldig. Det börjar likna mer och mer min och sydous situation där vi fick massor med bortförklaringar hela tiden. Gör rätt för dig, mot alla.

14. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Nu är jag inte så korkad att jag skulle nappa på nåt sånt här, men om jag rent hypotetiskt hade gjort det och ville ha tillbaks mina pengar så snabbt som möjligt så skulle jag i det här läget gjort en polisanmälan om bedrägeri. Saker tenderar att gå fortare med polisen i hasorna.

15. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Du har självklart rätt, men då får jag stå för det om det nu skulle bli så vilket jag håller oerhört otroligt, och skulle det gå så långt så har jag ingenting att oroa mig för helt enkelt, det var det jag menade med att jag har ryggen fri.

Det är som jag skrivit från början, en rent moralisk/etisk fråga för mig. Eftersom detta går under affärsuppgörelse som havererat pga externa omständigheter och något uppsåt aldrig fanns samt att jag tagit på mig hela ansvaret, så ser jag till viss del inte vart problematiken ligger, även om jag förstår reaktionerna.

Svaret är både ja och nej, några har avstått, några har valt att vänta då de fått som de vill, någon har fått allt, någon har fått en majoritet. Nu var detta uppgjort innan jag ens fick dina uppgifter etc. Och om du och jag inte kan komma överens nu efter rådande förutsättningar så är jag ledsen för det, men jag har gett dig alternativ, är inget av dessa är godtagbara så får vi försöka hitta en lösning helt enkelt , men mer än så kan jag inte göra.

Jag vill även poängtera här att jag inte vidare kommer föra några diskussioner mellan mig och gemene man i den här tråden. Gällande selko så vet han att jag gjort rätt som han skriver även om det blev fel innan, han vet även varför och det har han inte lagt ut här, vilket jag tycker är stort.
    Han vet även att jag ställt upp och gjort vad jag kan i andra frågor utan anspråkskrav, där jag , om jag nu faktiskt hade varit oärlig, med enkelhet hade kunnat tillförskansa mig betydande summor pengar, vilket jag inte alls gjort.
    Jag har även, som ni noterat, många väl genomförda affärer utan några som helst problem med nöjda köpare som samtliga betalat i förskott. Det blev fel med en användare när TPH inte ville ge mig en olåst telefon i slutändan men det korrigerade vi då, ett par hörlurar för 125 kom bort med posten , samt en sliten telefon för 300 - detta åtgärdades dock från min sida, eller ja, 300;- telefonen glömdes bort av oss båda och han avskrev det men hörde av sig i samband med denna tråden.

Utöver det har jag alltså 25+ affärer utan bekymmer där samtliga varit sk. förskottsbetalningar, och leverans har skett i regel dagen efter så under 24timmars väntan. Jag skriver detta för att undvika att något "ploppar" upp som ifrågasätts, vidare frågor kan tas via PM.

Nu blandar du och ger lite med - I Dublin har jag bott och arbetat, nu har jag ett helt annat arbete. Det är så att säga, svårt att "försvara sig" när det vänds och vrids på något så till den grad att det blir fel från tredjepart.

16. Manneman

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

För egen del så ska jag inte pressa dig mer... men jag är övertygad att andra kommer göra det.

Men återigen... notera detta: Må hända att personer som du tidigare haft affärer med bekräftar att de fick tillbaka sina pengar och anser att du gjort rätt för dig. BRA! Men tro inte en sekund att du har deras förtroende. Och bara för att du har 25+ affärer på forumet med lycklig utgång så räcker det med att scamma 8-10 personer i en och samma tråd sen är du rökt. Förra gången försökte du blåsa 2 medlemmar och blev bannad från forumet. Jo, dom fick tillbaka sina pengar men först vid en polisanmälan.

Har lusläst hela tråden igen och jag måste säga att det är en riktig blåsning du genomfört. Inte EN enda gång har du påvisat sanning i tråden. Väldigt många välskrivna rader men jag ska vara rättfram i min uppfattning... Det är påhittat!

Bull-crap!

Många härinne hade nog ändra uppfattning om du ens bifogade en bild på din flygbiljett under tiden du var på resande fot och köpte telefonerna. Ännu mer om du bifogade ett tulldokument. Du undviker istället detta med en massa tjafs. Sluta med bortförklaringar... upp till bevis!

9 stycken telefoner... 900:- i "handpenning" ger över 8000 spänn i handen över några dagar. Några veckor innan någon börjar kräva tillbaka sina pengar... jodå, det ger klirr i kassan under en kort tid.

Är det verkligen bara jag som ser ett solklart mönster här?

OM det hamnar ett legitimt dokument i tråden som visar ens en gnutta sanning i denna historien så ska jag skicka den största chokladask till dig med budfirma och en ursäkt som heter duga... det har du mitt ord på!

17. ElecTriX

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Han har en poäng. Det är ju en så pass liten sak att göra utan direkt ansträngning för att vända på denna tråden bara lite grann tills tulldokumentet har kommit tillbaka.

18. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Måste skriva några rader jag med även om jag inte medverkat i den här affären.
    För några veckor sen så hade jag en klar affär med Playstation angående en Iphone 5 för 4500 kr. Telefonen skulle jag hämta i Norrköping kommande lördag men efter några dagar så slutade han och svara på sms och till slut så dog affären. Vet inte om det fanns nån plan att blåsa mig om det hade blivit av om att skicka telefonen som det var prat om men är glad idag att jag inte skickade över några pengar i förskott.
    Oavsett så kunde han sagt att telefonen var såld eller whatever och inte sluta svara på sms:en. Men det kanske aldrig fanns nån Iphone 5? För billigt var det oavsett och därför aningen skumt.
    Därför tycker jag att Playstation inte känns seriös. Hoppas dock alla får pengarna tbaks.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

19. selko

selko Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag vet fortfarande inte anledningen och har aldrig fått den efter att jag fick tillbaka pengarna om varför det dröjde en månad innan jag fick det. Det jag vet och det jag har på både mejl, och sms är är massor med bortförklaringar som att pallen på posten gick sönder så att inte kollit gick att spåra, att telefonen kom i retur till dig när du skickade iväg den, att pengarna också kom i retur. Det är för mycket otur på en och samma gång.

Du har varit hjälpsam mot mig några gånger även om jag inte lyckades få det jag ville så uppskattar jag det mycket. Jag tror bara att du behövde låna pengar och nu betalar du tillbaka med din lön som du fick för ett par dagar sedan. Jag hoppas att du betalar den sista också som vill ha sina pengar snabbt, för jag vet att det inte är roligt att sitta och vänta på pengarna som man aldrig vet när de ska komma

20. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Jag anade väl att det låg en hund begraven här...

Fast ni andra som verkligen skickade pengar och trodde att ni skulle få en telefon så har ni nu lärt er en läxa, använd sunt förnuft. Om något är för bra för att vara sant är det oftast det...

Är Playstation bannad sedan tidigare så har jag - om jag förstått det hela rätt ingenting att göra här idag?

Någon moderator bör och måste styra upp detta.

EDIT: efter ha läst lite i selko's inlägg så verkar det som att denna person också förekommer i flashback - ajabaja.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.