Problem: Intryckt volym ner- knapp, startar i felsäkert läge.

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Brax, 13 jul 2016.

  1. Brax

    Brax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Jag har ett udda problem. För någon vecka sedan så snubblade jag medan jag höll min S7 Edge i handen och lyckades slå in den i hörnet på en gipsvägg. Har ett skal, men slog in den rakt på volym ner- knappen så den blev intryckt och lyckas inte få ut den själv. Det första som hände var att volymen sänktes till noll, men efter det har jag inte haft problem med att volymen sänks till noll hela tiden utan jag kan höja den med volym upp och sänka den inne i inställningarna. Ikväll så stängde jag dock av telefonen för första gången sedan dess och nu startar den oavbrutet i felsäkert läge. Även om jag startar om den från det så startar den bara igen i felsäkert läge.

    Har ett par frågor.

    Går det att lösa på något sätt? Kan leva med att inte kunna sänka volymen annat än i inställningarna, men säkert läge känns drygt att gå runt i.

    Vad tror ni att det skulle kosta att skicka in den på service? Har ingen specifik försäkring på telefonen men har vanlig hemförsäkring i alla fall.

    Edit: Har Telenor som operatör och har köpt telefonen på avbetalning via dem.
     
  2. D_A

    D_A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Har samma problem, fick du löst det och om så, hur?
    Tacksam för svar.
    Mvh Diana
     
  3. Brax

    Brax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Jag lämnade in den på service hos min operatör (Telenor), de skickade den till sin serviceverkstad (Conmodo) som fixade den. Men det gick ju inte på garantin så kostade runt 2400kr.