Invisibleshield till Galaxy Z

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av fredrik.johansson, 30 jul 2011.

  1. fredrik.johansson

    fredrik.johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar inte finnas någon färdig för Galaxy Z, men det kanske går att använda samma som till Galaxy SII? Eftersom yttermåtten inte överensstämmer så går det ju inte med en full body, men om man skulle köpa bara skärmskyddet. Någon som provat eller har något bättre förslag?
     
  2. Inkognito

    Inkognito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det är mycket möjligt att glaset är lika stort på båda mobilerna, även fast skärmstorleken är annorlunda. Du skulle kunna traska in i någon butik som säljer skärmskydd och fråga/testa om det fungerar!
     
  3. Shadowrun

    Shadowrun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop+Root
    Info:
    Nuked vibration för att få silent mode med "volym ner"
    Ja det går nog. För dom är nästan identiska, men man måste vara noggrann ring homeknappen. Eventuellt får man trimma lite kring den eftersom Z:s homeknapp är lite bredare och plattare.

    Själv körde jag copter på SGS2 och tänkte sätta en likadan på fruns Z.
     
  4. sammyZ

    sammyZ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte mig Teknikmagasinets billiga skärmskydd 2 för 79:- för SGSII och de passar i yttermåtten samt runt högtalare och sensorer men däremot är hålet runt hemknappen dryga millemetern för smalt och och lika mycket för högt... Kan man tänka sig att plocka fram skalpellen så går det säkert utmärkt. Kan däremot inte alls rekomendera skyddet från teknikmagasinet, har aldrig varit med om en sån magnet för fingeravtryck och kladd i hela mitt liv!

    Letar personligen efter ett matt skärmskydd och har inte hittat nåt som känns prisvärt ännu.