Jag var iOS 11.0.3 som jag uppdaterade i hopp om att saker kommer att bli bättre men tvärtom.
Visst bra batteritid men det är inte allt, det är Apple vi pratar om världens stabilaste plattform som de var en gång i tiden därför iOS är så låst att det ska funka och flytta bra men det gör inte med iOS 11.0.3 just nu.
Whatsapp, Uber driver, tangentbordet, lurens egna appar som lever sitt eget liv och man måste starta om appar gång på gång för att fungera som det ska och jag överdriver inte!
Dessutom en annan irriterande bugg att telefonen tappar 4g signal och blir 3G men när jag sätter på/av flygplanläget då blir det 4g igen.
Sånna bugg jag kan förvänta mig från en kinesisk lur från Hongkong för max 2000kr men inte en iPhone som kostar 11000kr.
Apple har blivit för bekväma att ”folk köper ändå” och vi släpper en iOS som är lika stabil som en zebra på crack.
Min största anledning när jag gick från android till Apple efter så många år var just iOS och den fungerande operativsystemet som sviker aldrig dig, är låst men på ett fungerande sätt
Last edited: 17 oktober 2017