De har ju uppenbarligen nyttjat influenser från både Android, Windows Phone och BlackBerry i deras nya design och upplägg. Vad var det Jobs sa nu igen. Good artists copy. Great artists steal. Något sådant.
Nu när jag sitter vid en dator och kikar på bilderna så är det ju verkligen skrämmande hur likt det är WP till designen och Android till funktionalitet. Ser bra ut!
Ptja, ikonerna ser ju ut att vara hämtade från meego iaf. Och funktionerna är knappast nya, utan mer eller mindre hämtade från Android. Min personliga åsikt är att iOS fick sig ett ansiktslyft, men å andra sidan är det ett steg bort från "exklusivitet" och snarare ett steg mot "lekfullhet". Undrar om det kommer göra någon skillnad? För övrigt. Apple verkar ju ha uppfunnit något nu som de kallar Airdrop. Är det motsvarande NFC-bumpingen som funnits ett tag, eller är det något annat? Funktionaliteten verkar onekligen vara densamma iaf. Undrar om det, tillsammans med någon Android-app, skulle innebära att man enkelt och smidigt kan föra över filer mellan iOS och Android. edit: Såg nu att Airdrop tydligen körs via wifi. Undrar hur Apple ser på NFC-fronten.
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/CW0DUg63lqU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> I en intervju 1994.
Tittade just på denna film från mobil.se och jag kan inte säga att jag blev så jätte imponerad http://m.mobil.se/articles/webb-tv-vi-testar-ios-7-1.523951.html Dialern ser ju ut som att ett barn fått fria händer och ingen vuxen har kollat det. Visst fanns det även förbättringar men layouten i betan var inget jag föredrar. Skickat med Tapatalk
Airdrop har funnits till mac ett tag, det hittar kompatibla macar på samma wifi/lan så man lätt kan föra över filer utan att fippla med servrar/shares eller liknande. Som jag förstod det igår så använder de nu apple-id't och geografisk position, det lät som att det skulle fungera över 3G/4G också annars vet jag inte varför apple-id skulle behövas när det inte gör det i OS X.
Google används inte längre för sökningar med Siri i ios 7 utan de använder nu Bing. http://www.androidauthority.com/apple-drops-google-for-siri-224668/
Okej, men då är det alltså "låst" till Appleprodukter? Om de inte möjliggör överföring iOS<->Android (med hjälp av lämplig app för Android) tror jag att de gör sig själva en otjänst nu när de faktiskt tappar marknadsandelar. En sak är ju att bluetoothöverföringar funkar "sådär" till icke-iOS, men att utveckla en "ny" funktion som man låser in rejält är nog dumt. ...och som om ett skott i foten med dumpandet av Google Maps inte var tillräckligt så vänder Apple nu bössan mot den andra foten... Alltså... Bing? De kunde väl tagit AltaVista/Lycos/något annat som åtminstone ger nostalgivibbar och inte bara dålig smak i munnen?
Apple trodde inte på tekniken de första åren den fanns i smartphones. och nu vågar de inte erkänna att den faktiskt är användbar.... Apple i ett nötskal.... Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta
Inte mer osäkert än att betala med kort. Själv förstår jag inte skillnaden med att ha något lagrat på en telefon i ettor och nollor än att ha det lagrat i en plånbok eller på papper. Eller jo det är smidigare med ettor och nollor. Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta