Ipad 3 eller stanna i android träsk?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av jabbeboy, 4 apr 2012.

1. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Thanks;) SKa bli intressant att å se om jag blir nöjd med ipad:) Var inte riktigt fullt nöjd med android, men tror detta kommer bli bra:D:)

2. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Blev så trött på att det aldrig kom buggfix uppdateringar till min Galaxy S, ständiga problem med att ladda ner stora appar, android process som sög ur batteriet på några timmar mm. Update all apps fungerar klockrent på ipaden
    men inte på Galaxyn. Har väntat typ ett år på en buggfix uppdatering men inget hände. Riktigt dåligt tycker jag då mobilen kostade 5000kr.

När jag köpte den så hade den bästa hårdvaran, men få appar supportade den och istället så skrevs apparna för att klara mainstream hårdvaran
    och väldigt ofta fungerade apparna överhuvudtaget inte alls på SGS´en.

Men jag var ändå en inbiten Android användare och självklart så ville jag ha en Android TAB, men efter att provat IPAD´en lite så var jag fast.

Har spenderat timmar för att få allshare att fungera och ständigt strul, hur skoj är det att vilja sätta på en film klockan 8 en fredagskväll
    och att få igång den två timmar senare. Med apple tv fungerar det perfekt och allt är super enkelt till o med tjejen kan hyra film och se youtube och spela spel på TV´n. Det skulle hon aldrig lyckas med om hon använde en Android och allshare. Hon kan till och med få ut Spotify att streama till stereon.. hur enkelt som helst. Till o med en apa kan använda en ipad ;)

Klart man sakande widgets i början, men man glömmer snabbt bort dom. Byter gärna bort widgets mot överlägsen användarvänlighet.

Från Apple till Android till Apple.. Nu blir det Apple för hela slanten ;)

IPAD´en är grym!! Hoppas Iphone 5 blir lika bra!

3. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har tyvärr en tråkig nyhet för dig som väntade i ett år på en buggfix.
    Din telefon var trasig.

SGS var en väldigt bra supportad telefon med Hummingbird 1ghz SoC. Den var dock inte överlägsen i prestandan. HTC Desire och Desire HD har rätt lika specifikationer.

Min kompis har den gamla SGS och han är skitnöjd! Den fungerar med iprincip allt ifrån market och flyter på buggfritt.

Ska vi snacka buggar o mjukvaruproblem så ska vi snacka min gamla Optimus 2x, första dualcore telefonen. Kommer ihåg att allt funkade till den men vissa appar glitchade lite tills dom fick dualcore uppdateringar. Jag var ändå jävligt nöjd må jag säga. Men din Galaxy S var trasig kan jag konstantera.

Mvh

4. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Skitsnack att den skulle vara trasig, android processbuggen och buggen med att ladda ner stora appar är mjukvarurelaterade, så jag kan hålla med om att mjukvaran är trasig men inte hårdvaran. Att lämna in den på reparation skulle inte ge nångon förbättring då de skulle komma tillbaks med samma mjukvara.

Det är välkända buggar dessutom.

1. Du kan be din kompis göra update all på 20 appar samtidigt och se om det fungerar.

2. Sen kan du fråga om han kan köra alla appar på market. Och om han alltid kunnat det. För många appar står det i kommentarerna tex fungerar inte med SGS eller annan android model.

3. Koppla ett bluetooth headset till stereon och anslut din android mobil till detta, ta tiden från att du försöker ansluta tills att du får musik i högtalarna. Gör detsamma med en Iphone eller Ipad.

4. Sätt upp allshare och Streama youtube via allshare från mobil till din tv. Gör detsamma med ipad och apple TV och jämför tiden från start tills du har bild och ljud på tv´n.

Spela gärna in allt på video och lägg upp på youtube, och låt en nybörjare göra det på nya grejer. hahahah

5. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Exakt. Mjukvarurelaterat. Men som du uttalar dig så rör detta SGS. Har själv aldrig upptäkt något liknande. De är fult att isf dra hela android över en kamm för att en telefon strulat. Då är du på fel forum.

Kör själv Galaxy Nexus o har inga funna problem med Nexus. Batteritiden blev bättre med 4.0.4 och även flytet. Trots de kända små android hacken som vissa telefoner upplever är android ett jävla kraftigt OS!

6. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Allshare fungerade utmärkt för mig när jag använder det men har ju dock tvåan.
    Sen om ios är så enkelt, hur skickar jag videos via dlna till min hemmabio? För det är något jag inte hittar hur jag gör.
    Personligen så känner jag att android är det enklaste operativsystemet jag använt på en telefon. Inställningar i ios ligger alltid på så ologiska ställen tycker jag

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

7. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okeej. Precis samma här, hellre bättre appkvalite och överhuvudtaget användarkvalite än widgets som man sällan använder, utan bara ligger där och ser snyggt ut.. Märkte att det mesta jag gjorde på min asus var att fixa så den blev snygg, vilket jag tröttat på..:D
    Så ska bli riktigt intressant och skoj att se vad ipaden har att erbjuda, mycket antagligen :)
    Fuuuck, så jäklans segt att vänta på samtal..
    Dem sa att dem förväntade sig en order som var lagd till och med den 15,16 april, men kunde komma imorgon, i övermorgon, när som helst sa han, för apple ändrar och håller på med leveranstiden..

Kan ju alltid be till teknikgudarna och be att få den denna veckan:) Vore sweet:D:D:D:)

Känns som att allla ställen har slut på ipads. Men konstiga var att jag såg på elgigantens internetaffär att dem hade 50+ i lager, men bara som går att beställa..