iPad 3 - Event 3/7 kl 19

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Sallis, 7 mar 2012.

1. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Javisst, detta kan stämma - OM du vill nyttja hela skärmytan.
    Vill du inte så får du leva med 7" bildyta typ pga resten ej kan utnyttjas.

2. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Så du menar att Apple har bättre kvalitet än Asus? Som när Apple släppte Iphone 4 med felkonstruerad antenndel och senare erbjöd en ful bumper som kompensation.

3. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Så vitt jag vet så hade de väl bara det problemet nere i usa? Många här i Sverige upplevde inte det problemet, men ändå låt oss säga att du har rätt, Apple erbjöd åtminstone något som hjälpte mot detta fel, och dessutom en snygg gratis bumber som annars kostar 300kr.

Är du verkligen säker på att du vill jämföra detta problem med asus? Vad gjorde Asus som fixade problemet, jo de släppte en helt ny modell (tf700t), är inte det bara pinsamt? De har än så länge inte gjort något som hjälper de som fortfarande har sina problem, och jag tvivlar starkt på att de kommer fokusera på prime modellen just nu (dvs uppdateringar osv), de har fullt upp med att göra den nya modellen perfekt, med alla de pengarna de fick in från nuvarande primen :).

Tro mig, jag är inget Apple fan, men jag är inte heller blind.

4. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Problemet finns här i Sverige men inte lika allvarligt för vi har bättre nät här men problemet kvarstår. Det ska också nämnas att Apple anlitar ett företag som heter Pegatron för produktion av iprylar. Detta företag startades från början av Asus men blev ett självständigt företag just för den höga kvalitet de kan erbjuda. Sen är det så att alla företag kan göra en blunder som Asus, även Apple som jag mycket riktigt nämnt och som är av samma dignitet som Asus, enda skillnaden är att Apple lyckades lösa det på ett smidigt sätt. Och det är Apple världsbäst på, att släta över sina misstag.

Senaste i raden är ju att the new Ipad inte kommer med 4g för att det är "fel" frekvensband den kör på för oss europeér. Men det skiter Apple fullständigt i för de vet att folk ändå kommer att köpa all skit de prånglar ut.

5. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Pris/prestanda åt skogen? Ipad 3 kostar väl som prime(?) men har (troligen) 4x prestanda :)

6. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Samsung ryktas komma med en tablet med Exonys 5250 (dvs dual A15) i 2Ghz med 2560*1600 upplösning och Mali604. Tror den soppar mattan med nya iPad.

http://androidandme.com/2012/02/news/samsung-demos-quad-core-exynos-processors-we-drool/

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Last edited: 11 mar 2012
  7. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

8. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Wrong! Exonys 5250 kommer att ha Cortex A15, källa:

http://sammyhub.com/2011/11/30/samsung-unveils-cortex-a15-2ghz-exynos-5250-soc/

Exonys 5250 håller redan på att samplas och skall starta riktig produktion i 2Q12, källa:

http://www.anandtech.com/show/5467/samsung-exynos-5250-begins-sampling-mass-production-in-q2-2012

Däremot så kommer både Qualcomm och TI (OMAP5) senare, men båda har pratat om årskiftet, definitivt inte om 2 år!

9. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jaja. Vi får låta tiden visa när den kommer. Själv är jag mycket skeptisk till att vi får se 2GHz A15 på marknaden det här året.

10. Mr Zorro

Mr Zorro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu när padda nr 3 kommer bör väl priset på 2:an sjunka tycker man. Jag har följt utvecklingen (prismässigt) senaste veckan och blir riktigt fundersam och "orolig". Nypris idag för en iPad wifi 16GB på mediamarkt är 3290:-. Tittar man på begpris på blocket ligger nästan uteslutande ALLA runt 3000:-. Hur f_n är det möjligt? Snacka om att övervärdera. Hade tänkt att klippa till på padda 2, men det verkar hopplöst med tanke på priset. Vad gör man? Ska man köpa en kinaplatta istället, eller vänta ut "hypen"? Vad säger ni? Vill gärna ha en padda för att jämföra lite.